csütörtök, március 20, 2014

Zöldfűszeres fokhagymakrémleves

Ha gyorsan akartok finom és egyszerűen elkészíthető levest az asztalra varázsolni, akkor nagyon tudom ajánlani ezt a krémlevest. A zöldfűszerektől és a citromhéjtól pikánsabb, fűszeresebb az íze, és bő félóra alatt el is készíthető. Arról már nem is beszélve, hogy a fokhagyma milyen jó hatással van a szervezetünkre, kéntartalma vérnyomáscsökkentő hatású és segít az érelmeszesedés megelőzésében. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 15 fokhagymagerezd
  • 1 l húsleves
  • 1/2 kávéskanál morzsolt zsályalevél
  • 1/2 kávéskanál morzsolt majoránna
  • 1/2 kávéskanál szárított kakukkfű
  • őrölt bors
  • 1 biocitrom
  • 2,5 dl tejföl
  • 1 evőkanál liszt

a tálaláshoz:

  • pirított kenyérkocka




  • A fokhagymagerezdeket meghámoztam, a levesbe szórtam.
  • Melegíteni kezdtem, közben ízesítettem a zöldfűszerekkel, a borssal és az alaposan megtisztított citrom lereszelt héjával.
  • Miután felforrt, fedő alatt, kis lángon kb. fél óráig főztem.
  • A főzési idő elteltével a tűzről levettem, kicsit állni hagytam, majd botmixerrel pürésítettem.
  • A tejfölt elkevertem a liszttel, hőkiegyenlítéses módszerrel behabartam vele a levest, pár percig kis lángon főztem még.
  • Végül pirított kenyérkockák kíséretében tálaltam.


15 megjegyzés:

  1. Imádom a fokhagymát, nyersen, főve, bárhogy!
    Egy tálkával lehetne kérni? :)))

    VálaszTörlés
  2. Jajj ezt hogy szeretik nálunk, de még mindig nem csináltam... már ideje lenne! Étteremben szoktuk cipóban rendelni. Nagyon guszta látvány így is! :)

    VálaszTörlés
  3. A hagymakrémelvest szeretjük, ez is istenien néz ki:) Ez tuti leviszi a magas vérnyomást is, és mindenképpen egészséges:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem bármikor jöhetne és hmmm a pirított kenyérkockával még mennyeibb :)

    VálaszTörlés
  5. Hankka, én nagyon szeretem a krém leveseket, és főleg a hagymás vagy fokhagymásokat, pláne a zőld füszeres kombinációt. Nagyon guszta, és finom. Nem is beszélve hogy mennyei finom az Áfonyás tejbegriz pohár krémed!

    VálaszTörlés
  6. Nnnnnnnnnnna, ilyen formában még nem próbáltam! Még :-)

    Micsoda jó ötlet a sok zöld fűszer és a citrom!

    VálaszTörlés
  7. Hű de nagyon guszta, szépet alkottál :-)

    VálaszTörlés
  8. A kedvenc levesünk!! Olyan jól néz ki nálad ez is, szeretnék belekanalazni... :)

    VálaszTörlés
  9. Most pont egy ilyen finom, fűszeres és melengető leveskére vágynék. A citromhéjtól finom illata és aromája lehet. Évszaktól függetlenül bármikor (v)evő vagyok rá.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta lett! Zöldfűszert még sosem tettem a fokhagymakrémlevesbe, de legközelebb kipróbálom, mert nagyon felkeltette az érdeklődésemet, ez a fajta a variáció :)

    VálaszTörlés