csütörtök, március 22, 2012

Ázsiai leves

Ettől a levestől féltem kicsit. Én ugyan szívesen megeszem a különlegesebb ízű leveseket és ételeket is, a férjem és a gyerekek viszont nem mindig értékelik ugyanígy a megszokottól eltérő ízeket. Szerencsére nem csalódtam, finom levest sikerült főzni. A hagyományos magyar konyhától eltérő ízeket a gyömbér és a szójaszósz adják, egyébként egy tésztával és hússal dúsított répás-újhagymás zöldségleves az alap. A kifőtt tésztát külön tároltam, mindig csak a tálalásnál adtam a leveshez. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 darabka friss gyömbér
  • 30 dkg laskagomba
  • 3 közepes sárgarépa
  • 1 csomó újhagyma
  • 2 csirkemellfilé
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 3 l zöldségleves
  • 3-4 evőkanál szójaszósz
  • 25 dkg cérna- vagy gyufametélt
  • só, őrölt feketebors


  • A fokhagymát és a gyömbért meghámoztam, késes aprítóval egészen apróra vágtam.
  • A laskagombát megtisztítottam, leforráztam, és csíkokra vágtam.
  • A répákat meghámoztam, megmostam, és nagylyukú reszelőn lereszeltem.
  • Az újhagymát megtisztítottam, és keveset a zöldjéből is felhasználva felkarikáztam.
  • A húst megmostam, a gombához hasonló csíkokra vágtam.
  • Felforrósítottam az olajat, megpirítottam benne a fokhagymát a gyömbérrel.
  • Hozzáadtam a gombát, és 5 percig pároltam.
  • Felöntöttem a levessel, hozzáadtam a szójaszószt, felforraltam.
  • A levesbe szórtam a reszelt répát, a felkarikázott újhagymát és a csíkokra vágott húst, felforraltam, majd lassú tűzön készre főztem.
  • Közben külön, sós vízben, a szokott módon megfőztem a tésztát - nálam most gyufametélttel készült.
  • A levest végül sóval, borssal ízesítettem, tálalásnál kevertem bele a tésztát.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, olyan mint egy jó tartalmas húsleves!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban hasonló, bár ízre inkább zöldségleves! :)

      Törlés
  2. Guszta, legközelebb próbáld ki rizstéstával. Gondolom chilit a gyerekek miatt nem tettél bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vagy üvegtésztával, és kicsit lehet több szójaszószt tenni bele, én a gyerekek miatt tettem bele kevesebbet és a chilit és egyéb erős fűszereket is miattuk kerülöm! :)

      Törlés
  3. Van egy Tölgyfalevesnek nevezett levesem, amibe csirkemell, gomba, zöldségek és csigatészta megy- hajaz a tiedre- ezért el mentettem, alkalomadtán megkóstolom én is! :) Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Imádom a kínai konyhát, ha néha betévedünk egy kínai étterembe, akkor mindig a csípős-savanyú levest esszük, megunhatatlanul finom...Viszont meglátva ezt a levest, kedvet kaptam kipróbálni és kicsit elmerülni a kínai konyha ízvilágába...remélem az én három gyermekemnek is ízleni fog!

    VálaszTörlés
  5. A keleti konyhát valahogy mindig kerültem, de a te levesed nagyon megtetszett. :)

    VálaszTörlés