kedd, október 09, 2012

Hamis túrós sütemény Vanillától - Blogkóstoló 5.

A Blogkóstoló 5. fordulójában a sorsolás eredményeképpen Vanilla lett a "párom", nála kellett szétnéznem, választanom, majd készítenem valamit. Ismét nem volt könnyű dolgom, több recept is nagyon megtetszett nála. A következők a kedvenceim: töltött falatok, töltött bundás kenyér, főtt kifli, darás palacsinta, kazetta, fürjtojásos kifli. Nézzetek be hozzá, érdemes, a különleges ételek, desszertek mellett az igen házias ízek is megtalálhatók nála. A leginkább tetsző recept a hamis túrós süti lett, ez készült nálunk. Amikor megkérdeztem a sütit majszoló férjemet, hogy ugyan milyen sütit is eszik vajon, kapásból rávágta, hogy túrósat. Nagyon finom, habkönnyű sütike, túrós jellegű ízzel. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 27 x 38 cm-es tepsihez:
a tésztához:
  • 25 dkg Rama margarin
  • 20 dkg kristálycukor
  • 5 tojássárgája
  • csipet só
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
a töltelékhez:
  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 8 csapott evőkanál kristálycukor
  • 5 dl tej
  • 40 dkg tejföl
  • 5 tojásfehérje
  • 1 citrom reszelt héja
a tetejére:
  • porcukor


  • Először a tölteléket készítettem el: a pudingporokat lábasba szórtam, hozzáadtam a cukrot, majd a tejet is apránként, csomómentesre keverve.
  • A szokott módon sűrű pudingpot főztem belőle.
  • Még forrón hozzákevertem a tejfölt.
  • A tojások fehérjéből kemény habot vertem, ezt is a tejfölös pudinghoz adtam, óvatosan, nem keverő, inkább csak átforgató mozdulatokkal, hogy ne törjem össze a habot.
  • A tölteléket reszelt citromhéjjal ízesítettem.
  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  • A tésztához gépi habverővel elkevertem a margarint a kristálycukorral, majd egyesével hozzáadtam a tojássárgákat is.
  • A sütőporral elkevert lisztet a gyúródeszkára szitáltam, ízesítettem pici sóval, majd hozzáöntöttem a margarinos-tojásos masszát.
  • Egynemű tésztává dolgoztam, közben alaposan liszteztem a deszkát.
  • A tésztát kb. 60-40 % arányban két részre osztottam.
  • A tepsit kibéleltem sütőpapírral, a nagyobbik tésztacipót még a deszkán ellapítottam, majd átemeltem a tepsibe és kézzel nagyjából egyforma vastagságban szétnyomkodtam/elosztottam a tepsi alján.
  • Erre került a töltelék.
  • A kisebbik tésztacipóból tésztarudakat sodortam, és rácsosan a töltelékre rakosgattam.
  • Az előmelegedett sütőben kb. 35 perc alatt sült készre.
  • Amikor kihűlt, porcukorral szórtam meg a tetejét, kockákra vágva tálaltam.


30 megjegyzés:

  1. Húú, ez nagyon guszta lett!! Nem ismerem ezt a sütit, de látszik, hogy puha, könnyű és finom:)Kérek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, ahogy írod, puha, könnyű és finom! :)

      Törlés
  2. Szépséges! Már sütöttem ilyen sütit. Nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Ilyet még nem sütöttem, de szoktam egy hasonlót, a töltelékében őszibarackkal, abban is sok a tejföl. Nagyon szép, guszta szeleteket vágtál, szépen tálaltad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ezt is lehetne turbózni egy kis gyümölccsel, úgy is nagyon finom lenne! :)

      Törlés
  4. Hasonlót már én is sütöttem, iszonyat finom!

    Nagyon szép lett a fotó :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk is nagyon ízlett, olyan jó könnyű és tényleg olyan, mintha túrós lenne! :) Köszi! :)

      Törlés
  5. Hú de szép! A fotón olyan mint a krémes süti töltelékje. Nem ismerem ezt a sütit, de nagyon izgalmas. Valamikor nálunk is lesz, az biztos:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A krémesnek ettől egy picit talán még könnyedebb a tölteléke, de ez is nagyon finom, könnyű! :)

      Törlés
  6. Nagyon szép! Tetszik a pudingos krém.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Anna, tényleg finom ez a pudingos töltelék! :) Féltem, hogy sok lesz bele a cukor, de a tejfölt és a habot hozzáadva tökéletes lett az íze! :)

      Törlés
  7. Ez nagyon-nagyon jól hangzik és gyönyörű! Jól választotál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt egyszerű választani, de tényleg jól sikerült, gazdagabb lettem egy nagyon fincsi süti-recepttel! :)

      Törlés
  8. Ez nagyon finom lehet :) Szeretem az ilyen sütiket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom, könnyű volt, Vikvi, biztosan ízlene nálatok is! :)

      Törlés
  9. Ez nagyon-nagyon finom süti! Én már sütöttem, a krémessel vetekedik! Annyira szépek azok a szeletkék!
    Jó háziasszony módjára időben eleget tettél a játék feltételeinek:-) Én is kell csipkedjem magam, mert a határidő napján lesz Fiam szülinapja, akkor nem lesz időm blogkóstolózni, előbb meg kell ejtsem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen finom, tényleg a krémeshez hasonló a töltelék! :) Voltak tőlem sokkal ügyesebbek is, de szerintem Te is hamarosan előrukkolsz valamilyen finomsággal! :)

      Törlés
  10. Ajaj ezek a fotók, mindig levesznek a lábamról!! Felcsigáztatok, nagyon tetszik a sütemény!! Én már egy kicsit bajban vagyok a játékkal, de megoldom valahogy remélem! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Barbi! :) Azért remélem, sikerül készítened valami finomságot Linától! :)

      Törlés
  11. Gyönyörűek,örülök hogy ízlett és hogy találtál nálam kedvenceket.Napokban meg leszek én is a fotókkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, nagyon finom sütemény! :) Több ételt-sütit is kinéztem nálad, terveim szerint jövök még tőled egy-két recepttel! :)

      Törlés
  12. Nagyon finom volt, pár perc alatt eltűntettük, amit hoztál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészségünkre! :) A reggeli kávézás-teázás mellett egyébként is jobban csúszik! :D

      Törlés
  13. No, most értem ide és már biztos lekéstem ezt a gyönyörű, gusztusos sütit, mert az ilyen hamar elfogy!
    Ránéztében a krémesre hajadzik, biztos finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a krémesre hasonlít a tölteléke, finom, könnyed sütemény! :)

      Törlés
  14. Olyan szép és könnyűnek tűnik, hogy megcsinálom Húsvétra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, remélem, sikerülni és ízleni fog! :)

      Törlés
  15. Ma készítem el, remélem tényleg olyan finom, mint ahogy sokan írják . . . :)

    VálaszTörlés