Tiroli burgonyaleves 🍴


Hozzávalók 6 személyre:
🍴   bő 1 kg burgonya
🍴   1 nagyobb vöröshagyma
🍴   5 dkg laktózmentes vaj
🍴   frissen őrölt fekete bors
🍴   
🍴   1,5–2 dl víz
🍴   1,5 l laktózmentes tej
🍴   1 teáskanál morzsolt kakukkfű
🍴   1 teáskanál morzsolt majoránna
🍴   1 teáskanál morzsolt francia tárkony
a tálaláshoz:
🍴   pirított kenyérkocka
🍴   aprított zöldfűszer


A burgonyát és a hagymát megtisztítjuk, az előbbit közepes, az utóbbit kisebb kockákra vágjuk. A felhevített vajon pirítani kezdjük a hagymát, pár perc elteltével hozzáadjuk a burgonyát is. Sózzuk, borsozzuk, felengedjük a vízzel, és kis lángon, fedő alatt puhára pároljuk (ha szükséges, a folyadékot pótoljuk). A tűzről levéve, a tej fokozatos adagolása mellett botmixerrel pürésítjük. Kis lángon, folyamatosan kevergetve felforraljuk, közben ízesítjük a fűszerekkel. 1-2 percig még rotyogtatjuk.
Pirított kenyérkockával, zöldfűszerrel meghintve kínáljuk.


A laktózmentes hozzávalókat a Mizo biztosította, a receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin 2017. januári számában is.

Megjegyzések