szerda, április 12, 2017

Kakaós-mézes húsvéti tojás - KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPET!

🐰 MINDEN KEDVES LÁTOGATÓMNAK KÍVÁNOK KELLEMES, MEGHITT, PIHENTETŐ HÚSVÉTI ÜNNEPET! 🐰
Mi ilyen helyes mézes húsvéti tojásokkal várjuk majd a locsolókat. 👯


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 15 dkg vaj
  • 1/2 dl tej
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg méz
  • 3 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 50 dkg liszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

az írókához:

  • 1 tojásfehérje
  • 20 dkg porcukor
  • 1 teáskanál étkezési keményítő




  • A vajat a tejjel, a cukorral, a mézzel és a kakaóval addig melegítettem, amíg egynemű folyadékot nem kaptam.
  • A tűzről levéve hűlni hagytam, közben többször megkevertem.
  • A szódabikarbónával összeforgatott lisztet gyúródeszkára szitáltam.
  • Hozzáadtam a fűszerkeveréket és a langyosra hűlt mézes elegyet, tésztává gyúrtam.
  • Folpackba csomagolva 1,5 órára hűtőbe tettem.
  • Lisztezett felületen 3-4 mm vékonyra nyújtottam, és húsvéti kiszúró készlettel tetszőleges formákat szúrtam ki belőle.
  • Mindet sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, és előmelegített, 180 fokos sütőben a tojásokat 10-12 perc, a kisebb figurákat 6-8 perc alatt készre sütöttem.
  • Tálcára szedve hagytam teljesen kihűlni.
  • A tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd – a habot tovább verve – fokozatosan adagolva hozzászitáltam a keményítővel elkevert porcukrot (a mennyisége a fehérje nagyságától függ, lehet, hogy nem kell mind).
  • Sűrűn folyós masszát kell kapnunk.
  • Apró lyukú csővel ellátott habzsákba szedtem, és tetszés szerint díszítettem a húsvéti mézeseket.
  • A máz teljes dermedése után kínáltam – a mézeseket szépen becsomagolva ajándékba vagy a locsolásért cserébe is adhatjuk. 



Húsvéti kiszúró készlet a Cookori.comtól, a receptet pedig megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin áprilisi számában.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Nektek is szép húsvétot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, remélem, nálatok is szépen telt az ünnep! :)

      Törlés
  2. Meseszépek lettek! Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok sok szeretettel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, utólag is áldott ünnepet nektek is, Nea! :)

      Törlés
  3. Kellemes ünnepeket kívánok Hankka :) Hihetetlen, hogy milyen gyönyörűségeket alkottál, le a kalappal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kívánok utólag is nagyon szép ünnepet, és köszönöm szépen! :)

      Törlés
  4. Gyönyörűek!!
    Szép Húsvétot kívánok Nektek Hankka! Csengének sok locsolkodót! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gabi, köszönöm szépen, utólag is kívánok nektek is szép ünnepet! :)

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Köszönöm szépen, szép ünnepet kívánok utólag is nektek, Millye! :)

      Törlés
  6. Igazi művészi alkotások! Sajnálnám megenni őket! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm szépen, szerintem ha előtted lenne, biztosan megkóstolnád! :)

      Törlés