kedd, február 07, 2017

Sajtfondü



Hozzávalók:

  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kupica gyümölcspálinka
  • 15 dkg ementáli sajt
  • 15 dkg gouda sajt
  • 15 dkg Pannónia sajt
  • 15 dkg trappista sajt
  • 15 dkg cheddar sajt

továbbá:

  • bagett
  • szalámi
  • kolbász
  • koktélvirsli
  • uborka
  • paprika




  • A sajtokat lereszeltem, a fondükészítő edényét belülről bedörzsöltem a fokhagymával.
  • A hőfokszabályozót 4-es fokozatra állítottam.
  • Az edénybe öntöttem a pálinkát, és kisebb adagokban beletettem a sajtot – mindig megvártam, amíg egy adag felolvad, csak ekkor adtam hozzá a következőt.
  • Olvasztás közben gyakran megkevertem fakanállal, nehogy leégjen.
  • Miután az összes sajtot felolvasztottam, a hőfokszabályozót a legkisebb fokozatra állítottam, és fogyasztás közben is gyakran megkevertem a sajtot.
  • Ha túlzottan hűlne és keményedne, kicsit feljebb kell venni a hőfokot.
  • Bagettel, villára szúrt koktélvirslivel, szalámival, kolbásszal, zöldségfélékkel mártogattuk.



A fotókon látható fondükészítőt a Russell Hobbsnál tudjátok beszerezni. A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin decemberi számában is.

1 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon tudnánk szeretni! :)
    Nagyon szép a tálalás is (mindig szép :) )!

    VálaszTörlés