szerda, február 01, 2017

Olajfondüben sült túrófánk


Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 1 tojás
  • 1,5 evőkanál liszt
  • 1,5 evőkanál zsemlemorzsa
  • 1 csapott kávéskanál sütőpor
  • 1 csapott evőkanál vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja

a sütéshez:

  • 1 l olaj

a tálaláshoz:





  • A túrót villával áttörtem, összedolgoztam a tojással, a liszttel, a zsemlemorzsával, a sóval, a sütőporral, a vaníliás cukorral és a citromhéjjal.
  • Nedves kézzel kb. 15 g-os golyókat formáztam belőle.
  • A fondükészítő edényébe öntöttem az olajat, a hőmérséklet-szabályozót a legnagyobb fokozatra állítottam.
  • Amikor az olaj felforrósodott – ez néhány percet vesz igénybe –, óvatosan beleengedtem 8-10 tésztagolyót.
  • Fondüvillával azonnal meg is mozgattam a fánkokat, nehogy leragadjanak az edény aljára.
  • Mindet aranyszínűre sütöttem – ha szükséges, villával meg lehet fordítani, hogy egyenletesen piruljanak.
  • Az olajból kiemelve tányérra sorakoztattam a fánkokat, és tetszés szerint porcukorba, lekvárba vagy csokoládészószba mártva fogyasztottuk.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin 2016 novemberi számában is. Klassz fondükészítőt pedig a Russell Hobbsnál tudtok beszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése