vasárnap, december 04, 2016

Vaníliás-gesztenyés szelet


Hozzávalók 35 szelethez, 20 x 30 cm-es tepsihez:


a krémhez:

  • 1 csomag (4 dkg) vaníliaízű pudingpor
  • 3 dl tej
  • 12,5 dkg vaj
  • 12,5 dkg porcukor

a tetejére:

  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag (10 g) habfixáló
  • cukrozatlan kakaópor




  • A háztartási kekszet durvára daraboltam, összedolgoztam az áttört gesztenyepürével, a lekvárral, a tejjel és a rummal.
  • A sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, és szép simára egyengettem.
  • A pudingport a tejjel simára főztem, hagytam kihűlni.
  • A vajat kihabosítottam a porcukorral, majd hozzákevertem a pudingot.
  • A krémet a kekszes alapra simítottam, néhány órára hűtőbe tettem.
  • A süteményt kockákra vágtam, és a tejszínből a habfixálóval felvert kemény habbal díszítettem.
  • Végül a tetejét leheletfinoman kakaóporral hintettem meg.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin novemberi számában is. A sütemény a Maroni isteni konzerv-gesztenyepüréjével készült, a hátteret most is a Fotókellék biztosította.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, finom lehet! Besorolom az elkészítendők sorába:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom sütemény, jó választás. Nálam már annyi minden van a listán, hogy muszáj lesz pár dolgot kihúzni, de fogalmam sincs, hogy mit hagyjak ki. :)

      Törlés
  2. A Kifőztük magazinban láttam a rénszarvaskekszeket, tünemények.Ilyen jópofa kiszúrót hol lehet venni.Telitalálat a dekorációjával együtt.Hátha még karácsonyig sikerülne?
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika, a Cookori.com-nál tudod megvenni, ezen a linken: http://cookori.com/Birkmann-Renszarvas-kiszuro-92cm És nagyon örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
    2. Köszönöm, végül aznap megtaláltam. Ez a gesztenyés is nagyon tetszik.

      Törlés
    3. :))) Bátran merem ajánlani, próbáld ki, finom! :)

      Törlés