vasárnap, december 18, 2016

Citromos aprósütemény


Hozzávalók kb. 30 darabhoz:

  • 15 dkg liszt
  • 12 dkg porcukor
  • 10 dkg étkezési keményítő
  • 1/2 csomag (6 g) sütőpor
  • 10 dkg jéghideg vaj
  • 2 citrom reszelt héja
  • 2 tojássárgája
  • 1-2 evőkanál tejföl

a mázhoz:

  • 15 dkg porcukor
  • 3-4 evőkanál frissen facsart citromlé

a díszítéshez:





  • A liszt, a porcukor, a keményítő és a sütőpor elegyét tálas mixer edényébe szitáltam.
  • Nagy lyukú reszelőn belereszeltem a vajat, és a géppel morzsás állagúra dolgoztattam.
  • Hozzáadtam a citromhéjat és a tojássárgáját, 1-2 percig még kevertettem a géppel, majd gyúródeszkára borítottam.
  • A tejföllel egyneművé gyúrtam, cipóvá formáltam, és folpackba csomagolva 1 éjszakán át hűtőben pihentettem.
  • Másnap lisztezett deszkán kb. 1/2 cm vékonyra nyújtottam, tetszőleges kiszúróformákkal szaggattam.
  • A süteményeket sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, és előmelegített, 180 fokos sütőben 13-15 perc alatt készre sütöttem.
  • Tálcára szedve hagytam teljesen kihűlni.
  • A porcukrot a citromlével alaposan elkevertem.
  • A süteményeket bevontam a mázzal, és mielőtt megdermedt, meghintettem pisztáciával és rózsabimbóval.



A tálaláshoz a tányért a Butlers.hu biztosította, a recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin decemberi számában is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése