szombat, szeptember 03, 2016

Zöldfűszeres-parajos lasagne


Hozzávalók 8 személyre, kb. 30 x 38 cm-es tepsihez:

  • kevés olaj
  • 4 közepes vöröshagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 20 dkg apró kockára vágott húsos, füstölt szalonna
  • 2 sárgarépa
  • 1 halványító zeller
  • 1,3 kg darált sertéscomb
  • frissen őrölt bors
  • 4 (4 x 40 dkg) konzerv hámozott, darabolt paradicsom
  • csili (elhagyható)
  • 4 (4 x 125 g) zöldfűszeres krémsajt
  • 16-18 dkg reszelt sajtkeverék
  • 5 dl főzőtejszín
  • 50 dkg parajos ízesítésű lasagne tésztalap
  • 20 dkg reszelt edami és mozzarella vegyesen
  • aprított petrezselyemzöld




  • A zöldségféléket megtisztítottam, a hagymákat apró kockákra, a zellerszárakat vékony szeletekre vágtam, a sárgarépát nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
  • A felhevített olajon üvegesre pirítottam a szalonnát és a hagymát.
  • Hozzáadtam a sárgarépát és a zellert, majd pár percnyi sütés után a darált húst.
  • Ízesítettem sóval, borssal és csilivel.
  • Addig pirítottam, amíg a hús mindenhol kifehéredett, ekkor beleöntöttem a paradicsomot, majd kis lángon addig rotyogtattam, amíg kissé be nem sűrűsödött.
  • Közben a besamelhez összekevertem a krémsajtot, a sajtkeveréket és a tejszínt.
  • A tepsibe szedtem keveset a raguból, befedtem tésztalapokkal és besamellel – a tésztalapok főzés nélkül, nyersen kerülnek az ételbe, az alufólia alatti sütés során szépen megpuhulnak.
  • A rétegezést folytattam, raguval fejeztem be, majd a tetejét megszórtam az edami és mozzarella sajttal.
  • Alufóliával lefedtem, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 50 percig sütöttem.
  • A fóliát eltávolítva még 10 percig pirítottam, majd kockákra szelve, petrezselyemzölddel meghintve tálaltam.


2 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, hús nélkül fogom kipróbálni.
    Két dolgot nem értek, a hozzávalók között mi az az 50 dkg parajos lazagne?
    Később a leírásban nem szerepel sehol a paraj. Mikor kerül bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Az 50 dkg parajos lasagne a tésztalapokat jelenti. 50 dkg-os kiszerelésben lehet kapni, gyárilag parajos ízesítésűek a lapok, zöld színűek. Nyersen kerülnek az ételbe, az alufólia alatti sütés-párolás során szépen megpuhulnak. :)

      Törlés