hétfő, szeptember 26, 2016

Mandulás őszibarackbefőtt



Hozzávalók 3 db 720 ml-es üveghez:





  • A gyümölcsöt a cukorral nagy lábasba tettem, lazán összeforgattam.
  • A citromlevet, a cseresznyét, a sárgabarackot és a mandulát hozzáadtam, majd közepes lángon felforraltam.
  • Fedő nélkül, időnként óvatosan megkeverve kb. 10 percig főztem, végül az aromával ízesítettem.
  • A levével együtt csírátlanított befőttesüvegekbe szedtem úgy, hogy a peremükig kb. 1/2 cm hely maradjon, majd csavaros tetővel szorosan lezártam.
  • Mindet mély lábasba tettem, az üvegek pereméig felöntöttem vízzel, felforraltam, majd kb. 10 percig gyöngyöző forralással főztem.
  • A befőttet lefedve, az edényben hagytam kihűlni, majd megtörölgetve helyeztem a kamrapolcra.
  • Akkor lesz igazán finom és mutatós, ha nem túl érett barackból készítjük. Sötét, hűvös helyen akár 1 évig is eltartható, felbontás után, hűtőben tárolva 1 hónapig áll el. Ez a különleges befőtt sajtok és sós kekszek kiváló kísérője, de szendvicsekhez, sült húsokhoz is kitűnő, sőt fagylalttal is kínálhatjuk.



A recept hozzávalóit az Aszaltgyümölcsök & Olajosmagvak ABC biztosította. A klassz háttér most is a Fotókelléktől, a receptet pedig megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin szeptemberi számában is.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a befőtted! Finom lesz majd húsokhoz, de csak úgy magában csemegének is :-)

    VálaszTörlés