szombat, szeptember 24, 2016

Csokoládés tejberizskocka


Hozzávalók 20 x 32 cm-es tepsihez:
a tejberizshez:

  • 25 dkg arborio rizs
  • 5 dkg cukor
  • 1 l tej
  • 1 dl tejszín

továbbá:

  • 4 tojás
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag (12 g) sütőpor
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg étcsokoládé

a tetejére:

  • porcukor




  • A hozzávalókból a szokott módon tejberizst készítettem, majd hagytam kihűlni.
  • A vajat, a porcukrot és a tojássárgáját krémesre kevertem.
  • Hozzádolgoztam a sütőporral elvegyített, átszitált lisztet, az aprított csokoládét és a tejberizst, majd óvatosan beleforgattam a tojásfehérjéből vert kemény habot.
  • A sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, és előmelegített, 180 fokos sütőben, kb. 40 perc alatt készre sütöttem.
  • Miután kihűlt, kockákra vágtam, és porcukorral meghintve tálaltam.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin augusztusi számában. A fotózáshoz a klassz hátteret a Fotókellék biztosította – nekem most ez az aktuális kedvenc hátterem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése