vasárnap, augusztus 28, 2016

Málnás-joghurtos zabpehelypite


Hozzávalók 26 cm átmérőjű pitéhez:
a tésztához:


a formához:

  • vaj
  • liszt

a töltelékhez:

  • 1 csomag (20 g) zselatinfix
  • 3 dkg aranybarna nádcukor
  • 1/2 dl víz
  • 2 pohár (36 dkg) görög joghurt
  • 10 dkg málna

a tálaláshoz:

  • málnaszemek
  • tejszínhab
  • mentalevelek



  • A vajat a cukorral és a tojással habosra kevertem.
  • Hozzáadtam az áttört túrót, a sütőporral összeforgatott, átszitált lisztet meg a zabpelyhet, és kézzel egyneművé állítottam össze.
  • A piteforma méretére nyújtottam, kibéleltem vele a vajazott-lisztezett piteformát.
  • Villával megszurkáltam, és előmelegített, 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt aranybarnára sütöttem.
  • A formában hagytam kihűlni.
  • A zselatint és a cukrot addig melegítettem a vízzel, amíg fel nem oldódtak.
  • Hőkiegyenlítéses módszerrel a joghurthoz adtam, a gyümölcsöt is beleforgattam.
  • Óvatosan a tésztára simítottam, majd 1 éjszakára hűtőbe tettem.
  • Másnap szeletekre vágva, tejszínhabbal, málnával és mentalevelekkel díszítve tálaltam.
  • A díszítésen kívül további tejszínhabot vagy 1-2 gombóc fagylaltot is kínálhatunk hozzá, illetve felezhetjük a tészta és duplázhatjuk a töltelék mennyiségét.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin augusztusi számában. A hozzávalókat a Magosboltból tudjátok beszerezni, háttér a Fotókelléktől.

1 megjegyzés: