vasárnap, július 10, 2016

Tejfölös-meggyes pite


Hozzávalók kb. 20 x 32 cm-es tepsihez:
a tésztához:

  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 4 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor (6 g)
  • 1 dl tej

továbbá:

  • 1 kg meggy

a tejfölös réteghez:

  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 2 dl tejszín
  • 2 csomag (2 x 40 g) vaníliaízű pudingpor
  • 2 nagy pohár (2 x 330 g) tejföl




  • A meggyet megmostam, kimagvaltam, és hagytam lecsepegni.
  • A vajat kihabosítottam a kétféle cukorral és a sóval, majd egyesével beledolgoztam a tojásokat is.
  • Beleforgattam a sütőporral összeforgatott, átszitált lisztet és a tejet, egyneművé kevertem.
  • A sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 5 percig sütöttem.
  • Rászórtam a meggyet.
  • A cukrot kihabosítottam a tojással, hozzáadtam a pudingport és a tejszínt, tovább habosítottam.
  • Végül kézi habverővel belevegyítettem a tejfölt, és a masszát a meggyes tésztára öntöttem.
  • A sütőbe visszatéve kb. 1 és 1/4 óráig sütöttem.
  • Kihűlve, kockákra vágva kínáltam.



Háttér a Fotókelléktől. :)

2 megjegyzés: