péntek, július 08, 2016

Ribollita (toszkán zöldségleves)


Hozzávalók 6-8 személyre:

  • 50 dkg fehérbab
  • olívaolaj
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 1 póréhagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 szárzeller
  • 2 sárgarépa
  • 1/2 kelkáposzta
  • 2 paradicsom
  • 4-5 kakukkfűág
  • frissen őrölt bors

továbbá:

  • toszkán parasztkenyérből készített pirítós
  • olívaolaj




  • A babot a főzést megelőző este megmostam, éjszakára hideg vízbe áztattam.
  • Másnap enyhén sós vízben puhára főztem.
  • Leszűrtem úgy, hogy a főzőlevet felfogtam.
  • A babszemek negyedét kevés főzőlé hozzáadásával pürésítettem.
  • A zöldségeket megtisztítottam.
  • A vöröshagymát apróra kockáztam, a pórét és a fokhagymát felkarikáztam.
  • A sárgarépát hosszában kettévágtam, majd ferdén kb. kisujjnyi vastagra szeleteltem.
  • A zellert is hasonló nagyságúra metéltem.
  • Nagy lábasban, kevés olívaolajon az előkészített zöldségeket pirítani kezdtem.
  • Közben a paradicsomot cikkekre, a kelkáposztát vékony csíkokra vágtam.
  • A kakukkfűvel, a babbal és a babpürével együtt ezeket is a levesalaphoz adtam, és felöntöttem a bab főzőlevével (ha szükséges, vízzel ki lehet egészíteni).
  • Ízesítettem sóval és borssal, felforraltam, majd lefedve, kis lángon készre főztem.
  • Tálaláskor a tányérokba 1-1 szelet pirítóst tettem, erre szedtem a levest, végül kevés olívaolajat csepegtettem rá.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin júniusi számában is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése