péntek, július 15, 2016

Görög lencseleves


Hozzávalók 4 személyre:

  • 25 dkg lencse
  • olívaolaj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 sárgarépa
  • 3-4 rozmaringág
  • morzsolt oregánó
  • 4-5 babérlevél
  • frissen őrölt bors
  • 8 dkg paradicsompüré
  • vörösborecet

a tálaláshoz:

  • görög joghurt




  • A főzést megelőző napon a lencsét váltott vízben többször átmostam, majd 1 éjszakára hideg vízbe áztattam.
  • Másnap a vörös- és a fokhagymát megpucoltam, apró kockákra vágtam.
  • A sárgarépát meghámoztam, először hosszában ketté-, majd ferdén kisujjnyi vastag darabokra szeltem.
  • A rozmaringleveleket felaprítottam.
  • Nagyobb lábasban kevés olajat hevítettem, a kétféle hagymát és a sárgarépát kb. 5 perc alatt üvegesre pirítottam rajta.
  • Hozzáadtam a leszűrt lencsét, felöntöttem 1-1,5 l vízzel, és felforraltam.
  • Lefedve, kis lángon a zöldségek puhulásáig főztem, közben ízesítettem sóval, borssal és a zöldfűszerekkel.
  • Amikor a lencse már jó félpuha volt, a leveshez adtam a paradicsompürét is, így főztem készre.
  • Végül ízesítettem kevés vörösborecettel, és görög joghurttal tálaltam.



A háttérért köszönet a Fotókelléknek, a receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin júliusi számában is.

2 megjegyzés:

  1. Finom, mediterrán ízvilágú lehet ez a leves, és guszta képeket készítettél róla!
    Szépek a háttereid, először nem tudtam, hogy honnan van ennyiféle különböző asztalod, padlód, deszkát... :-) de mindegyik tetszett! Aztán megnéztem a Fotókellék-nél, most már tudom :-) Okos megoldás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretem ezeket a háttereket, rendkívül praktikusak alapnak vagy háttérnek, és nagyon szépek. :)

      Törlés