szombat, június 11, 2016

Cseresznyés-mandulás-csokoládés pite


Hozzávalók 26 cm átmérőjű pitéhez:
a formához:

  • kevés vaj

a tésztához:

  • 15 dkg vaj
  • 5 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • 22,5 dkg liszt

a vaksütéshez:

  • szárazbab

a töltelékhez:

  • 50 dkg cseresznye
  • 3 evőkanál mandulalikőr
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 12,5 dkg vaj
  • 12,5 dkg porcukor
  • 3 tojás
  • 12,5 dkg darált mandula
  • 2,5 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor (6 g)
  • 5 dkg amaretti
  • 7,5 dkg szeletelt mandula

a díszítéshez:

  • porcukor
  • néhány amaretti




  • A vajat, a porcukrot és a tojást kézi mixerrel simára és fényesre kevertem.
  • Hozzáadtam a lisztet, egyneművé állítottam össze, majd folpackba csomagolva a tésztát 1/2 órára hűtőbe tettem.
  • A megtisztított cseresznyét kimagvaltam, összekevertem a likőrrel, és állni hagytam.
  • A tésztát enyhén lisztezett munkalapon a piteforma méretére nyújtottam, kibéleltem vele a vajjal enyhén kikent sütőformát, és további 20 percre a hűtőbe tettem.
  • A pihentetést követően sütőpapírral borítottam a tésztát, szárazbabot szórtam rá, és előmelegített, 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt elősütöttem – a sütőből kivéve annak hőmérsékletét 150 fokra csökkentettem.
  • Közben a csokoládét vízgőz fölött megolvasztottam, simára kevertem, lehűtöttem.
  • Az amarettit késes aprítóval morzsásra aprítottam, a cseresznyét leszűrtem úgy, hogy az áztató levet felfogtam.
  • A vajat habosra kevertem a porcukorral, hozzáadtam a tojást, a darált mandulát, a sütőporral összeforgatott lisztet, a csokoládét és az amerettit.
  • A töltelék 1/3-át az elősütött tésztalapra simítottam, erre került a leszűrt cseresznye, amit befedtem a maradék töltelékkel.
  • Megspricceltem a felfogott áztatólével, és rászórtam a szeletelt mandulát.
  • A 150 fokos sütőben kb. 1 óra alatt készre sütöttem – a tetejének ropogósnak, a belsejének kissé lágynak kell lennie.
  • Miután kihűlt, porcukorral meghintve, felszeletelve, amarettivel díszítve kínáltam.



A fotózáshoz a Fotókellék klassz hátterét használtam. :)

2 megjegyzés:

  1. Drága Hankka,legszívesebben leemelném a képernyőről,imádni való!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nea, annyira örülök, hogy benéztél, jó, hogy újra itt vagy! :) És köszönöm szépen! :)

      Törlés