szerda, április 13, 2016

Mentás keksz


Hozzávalók 30-35 darabhoz:

  • 1,5 dl tejszín (30%-os)
  • 5 filter mentatea
  • 1 marék mentalevél
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 7 dkg porcukor
  • 1 tojássárgája
  • 1 csipet só




  • A tejszínt felforrósítottam, de nem forraltam fel.
  • A teafiltereket 1/2 óráig áztattam benne, majd miután jól kinyomkodtam, eltávolítottam.
  • A mentaleveleket a tejszínbe tettem, és az egészet botmixerrel pürésítettem.
  • A lisztet és a porcukrot gyúródeszkára szitáltam, hozzáadtam a sót, beledaraboltam és elmorzsoltam benne a vajat.
  • A mentás tejszínnel és a tojássárgájával egynemű tésztává gyúrtam.
  • Folpackba csomagolva 1-2 órán át hűtőben pihentettem.
  • Lisztezett felületen 3-4 mm vékonyra nyújtottam, a kekszpecséttel kekszeket szúrtam ki belőle.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, és előmelegített, 180 fokos sütőben 20-22 perc alatt készre sütöttem.



A kekszpecsétet a Cookori.com, a fotózáshoz a hátteret a Fotókellék biztosította, a receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin áprilisi számában is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése