csütörtök, április 07, 2016

Erdeigyümölcs-leves grillezett túrógaluskával


Hozzávalók 4 személyre:
a galuskához:

  • 4 szelet toastkenyér
  • 25 dkg túró
  • 1 evőkanál cukor
  • 1/2 citrom
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai
  • 2 tojássárgája
  • 3 evőkanál liszt

a leveshez:

  • 45 dkg fagyasztott erdei gyümölcs
  • 2 dl piros színű rostos gyümölcslé
  • 3-4 evőkanál cukor
  • 1/2 citrom
  • fahéjrúd
  • szegfűszeg
  • szegfűbors
  • 1 csomag (4 dkg) vaníliaízű pudingpor

a tálaláshoz:

  • citromfűlevélkék




  • A kenyérszeletek héját levágtam, a bélzetet egészen apróra kockáztam.
  • A túrót villával áttörtem, hozzáadtam a kenyeret, a cukrot, a citrom lereszelt héját és kifacsart levét, a vaníliát, a tojássárgáját és a lisztet.
  • Egyneművé dolgoztam, és lefedve legalább 1 órára hűtőbe tettem.
  • A felengedett gyümölcsöt 1 l vízzel és a gyümölcslével melegíteni kezdtem.
  • Hozzáadtam a fűszertojásba zárt fűszereket, a cukrot, a citrom lereszelt héját és kifacsart levét.
  • Kis lángon felforraltam, majd pár percig főztem.
  • A pudingport elkevertem 1 dl vízzel, hőkiegyenlítéses módszerrel a levesbe dolgoztam, és még néhány percig rotyogtattam.
  • A tűzről levéve hagytam langyosra hűlni.
  • A túrós masszából 2 teáskanál segítségével galuskákat készítettem, és grill-lapon mindet megsütöttem.
  • A langyos levest tányérokba mertem, a forró galuskákat a közepére tettem, és citromfűlevélkékkel díszítve tálaltam.



A fotózáshoz a hátteret a Fotókellék biztosította, a recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin áprilisi számában is.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű színe van, és milyen finom lehet!
    Játék van nálam, most először :-) szeretettel várlak téged is:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/04/eleink-punkosdi-eledele-jatek-nalam.html

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű...a leves is és a galuska is-nagyon szeretném! :)))
    (Másodszor vettem meg a túrót -csak, mert húsvéttól hasonlót
    tervezek készíteni-, de most sem fogok eljutni eddig. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hányszor járok így, megveszem a hozzávalót, aztán mégsem fér bele. Még szerencse, hogy sok minden fagyasztható. :(

      Törlés