hétfő, március 07, 2016

Kakukkfüves hagymakrémleves


Hozzávalók 4 személyre:
  • kevés olaj
  • 2-3 dkg vaj
  • 2 közepes vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 babérlevél
  • 3 kakukkfűág
  • frissen őrölt bors
  • 2 dl főzőtejszín
a tálaláshoz:
  • pirított kenyérkocka


  • A hagymákat megtisztítottam, a vöröshagymát kettévágtam, majd vékonyra szeleteltem.
  • A fokhagymát is vékony szeletekre vágtam.
  • A felhevített olajon és vajon pirítani kezdtem a hagymát.
  • Néhány perc elteltével felöntöttem kb. 8 dl vízzel, ízesítettem a babérlevéllel, a kakukkfűvel, sóval és borssal.
  • Felforraltam, majd kis lángon bő 1/2 óra alatt puhára főztem.
  • A tűzről levéve eltávolítottam belőle a babért és a kakukkfűágat (a levelek szépen belefőttek a levesbe, szinte csak a szár maradt meg), botmixerrel pürésítettem.
  • A tűzre visszatéve hőkiegyenlítéses módszerrel beledolgoztam a tejszínt, megvártam, míg újra felforr, majd 1-2 percig rotyogtattam még kis lángon.
  • Pirított kenyérkockákkal tálaltam.


A fotózáshoz a hátteret a Fotókellék biztosította.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése