vasárnap, február 07, 2016

Sonkás-tormás palacsintafalatok


Hozzávalók:
a palacsintához:

  • 3 tojás
  • 15 dkg liszt
  • 1/2 csomag (6 g) sütőpor
  • 1 csipet só
  • 3 dl tej
  • kevés olaj

továbbá:

  • 2 evőkanál ecetes reszelt torma
  • 10 dkg majonéz
  • frissen őrölt bors
  • 25 dkg vékony szelet sonka
  • néhány csemegeuborka
  • kapribogyó
  • koktélpálcikák




  • A robotgép tartályát felszereltem a krémfelverő betéttel.
  • A tojást, a sütőporral és a sóval elvegyített, átszitált lisztet és a tejet a tartályba tettem, néhány perc alatt 2-es fokozaton kikevertettem.
  • A masszát tálba öntöttem, rövid ideig pihentettem, majd kevés olajon, a szokott módon palacsintákat sütöttem belőle.
  • A tormát elkevertem a majonézzel, ízesítettem sóval és borssal.
  • Az uborkából hosszában vékony szeleteket vágtam.
  • A palacsintákat megkentem a tormás krémmel, kiraktam sonkával, uborkával, és szorosan feltekertem.
  • 1,5-2 cm széles szeletekre vágtam, és 1-1 kapribogyót rájuk helyezve koktélpálcikával átszúrtam.
  • Frissen tálaltam.



A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin decemberi számában is.

3 megjegyzés:

  1. Jaj de nagyon guszta! Hiába, nemsokára itt a húsvét :-)

    VálaszTörlés
  2. Húsvéti recepteket már mentettem el (előre kell dolgozni, na :), de nálam az idén a farsang maradt ki teljesen-bosszantó! :)
    Ez még húsvétra is teljesen időszerű recept...nagyon szépek!
    (Nagyon szép a késes robotod (is)-mennyire szeretem én is az enyémet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ma gondolkodtam rajta, hogy a farsang nagyjából nálunk is kimaradt, fánkot sem sütöttem. Túl sok mostanában a munka, alig vagyok itthon. :( Ez a palacsinta viszont tényleg szuper volt, a gyerekek pillanatok alatt eltüntették. A gépet pedig imádom, aprít, darál, mixel, habot ver, dagaszt - mindent tud. :)

      Törlés