szerda, február 03, 2016

Kolozsvári savanyúkáposzta-leves


Hozzávalók 6-8 személyre:

  • 50 dkg húsos kolozsvári szalonna
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 kávéskanál köménymag
  • őrölt pirospaprika
  • 2 l víz
  • csili (elhagyható)
  • 1 húsleveskocka
  • 50 dkg savanyú káposzta
  • 50 dkg burgonya
  • 1 nagy pohár tejföl (50 dkg)




  • A szalonnát 1 x 1 cm-es kockákra vágtam, és nagy lábasban, az olajon pirítani kezdtem.
  • Pár perc elteltével hozzáadtam a megtisztított, felaprított vöröshagymát, újabb néhány perc múlva a megpucolt, zúzott fokhagymát és a köménymagot.
  • Rövid ideig együtt sütöttem, majd a tűzről levéve meghintettem a pirospaprikával.
  • Felengedtem a vízzel, a tűzre visszatéve ízesítettem sóval, csilivel és leveskockával.
  • A káposztát néhány vágással felaprítottam, a levesbe szórtam.
  • Felforraltam, és kis lángon kb. 1/2 óráig főztem.
  • Közben megtisztítottam és a szalonnánál kicsit nagyobb kockákra daraboltam a burgonyát.
  • A levesbe tettem, és puhulásig főztem.
  • A tejfölt hőkiegyenlítéses módszerrel hozzáadtam, és pár percnyi főzés után tálaltam az ételt.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin januári számában is.

6 megjegyzés:

  1. Mennyei :) holnap ez a finomság lesz a menü nálunk :) köszi a receptet :)

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem, ha létezik kedvenc téli (+őszi és tavaszi :) levesem, akkor ez az-nagyon szeretem! :) Van két helyünk, ahová be-betérünk "táplálkozni" és mindkét helyen készítik a savanyúkáposztás, tejfölös vadmalac ragulevest...a leves-kérdés nálam sosem kérdés. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Hű, azért ez a tejfölös vadmalac raguleves nagyon klasszul hangzik ám, erre én is befizetnék! :)))

      Törlés