csütörtök, február 11, 2016

Fűszeres aszaltszilva-krémleves


Hozzávalók 4 személyre:


a tálaláshoz:

  • pirított dió
  • citromfűlevelek




  • A bort és a vizet lábasba öntöttem.
  • Hozzáadtam a fűszertojásba zárt fűszereket, a citrusok lereszelt héját és kifacsart levét, valamint a mézet.
  • Kevergetve, kis lángon felforraltam, majd kb. 5 percig főztem.
  • A tűzről levéve beletettem a szilvát, negyedórát pihentettem a levest, majd eltávolítottam a fűszertojást, és az ételt botmixerrel pürésítettem.
  • Visszatettem a tűzre, és hőkiegyenlítéses módszerrel hozzáadtam a tejszínt.
  • Csak felforrósítottam, de már nem főztem.
  • Melegen vagy langyosan, durvára darabolt, pirított dióval meghintve, citromfűlevelekkel díszítve tálaltam.
  • A megadott hozzávalókkal készítve igen sűrű, intenzíven fűszeres ízű levest kapunk – ha hígabbra és/vagy kevésbé karakteres ízűre készítenénk, növeljük a víz mennyiségét.



A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin februári számában is.

2 megjegyzés: