szombat, január 02, 2016

Tejfölös-gombás csusza


Hozzávalók 4-6 személyre:

  • 40 dkg fodros nagykocka tészta
  • 50 dkg fehér és barna csiperke vegyesen
  • kevés olaj
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1 nagy pohár (40 dkg) tejföl
  • 20 dkg reszelt füstölt sajt




  • A gombát megtisztítottam, felszeleteltem.
  • Nagy lábasban, az olajon pirítani kezdtem, ízesítettem sóval és borssal.
  • Puhára pároltam, majd zsírjára sütöttem.
  • Hozzáadtam a felaprított petrezselyemzöldet, pár percig tovább pirítottam.
  • A tejföllel elkeverve még 1-2 percig rotyogtattam.
  • Közben a szokott módon, bő, forrásban lévő, sós vízben megfőztem a tésztát.
  • Leszűrtem, lecsepegtettem, és a tejfölös gombával összemelegítettem.
  • Reszelt sajttal meghintve tálaltam.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin januári számában is.

3 megjegyzés:

  1. Ötletes a köret és a sajt is még gazdagabbá teszi ezt az ételt. De szeretem a gombát! Igaz, sajnos, hogy kevésbé ismerem őket, hogy magam is szedjem. Beszerzési forrásként marad a piac :)
    BÚÉK!!!!!

    VálaszTörlés
  2. De finom lehet ez a tészta! A gombát mi is nagyon szeretjük. Ahogy Vicuska írja, nekünk is csak a piac jöhet számításba, mert szinte alig ismerjük az erdeit. Amit meg ismerünk, azt sem merjük megenni :-) Pedig az erdei gombák az igazán finomak!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes, mutatós és biztos finom is :) imádnám :) BUÉK!

    VálaszTörlés