szombat, január 16, 2016

Pikáns fürjtojássaláta csírával


Hozzávalók:

  • 40 fürjtojás
  • 2-4 ecetes paprika (lehet csípős is)
  • 2-3 dkg vegyes csíra

az öntethez:

  • 5 evőkanál majonéz
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 evőkanál mustár
  • frissen őrölt bors
  • 1 kávéskanál Worchestershire szósz
  • 2 evőkanál citromlé
  • 2 evőkanál tárkonyecet
  • 1/2 csokor petrezselyemzöld aprítva




  • A tojásokat keményre főztem, megpucoltam, negyedeltem.
  • A paprikákat – a magok eltávolítása után – vékony csíkokra metéltem.
  • Az öntet hozzávalóit alaposan elkevertem, majd beleforgattam a tojást, a paprikát és a csíra nagy részét.
  • A maradék csírával megszórva tálaltam.
  • A fürjtojással szerencsés vagyok, mert édesanyámék fürjállománya minket is ellát. A saláta természetesen tyúktojásból is készülhet, ebben az esetben 10 tojást használjunk. Az öntetben porcukor helyett édesítőt használva a saláta alacsony szénhidráttartalmú lesz.



A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin januári számában is.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem/szeretjük a tojásos ételeket, a fürjtojásokat pedig egyenesen vadászom a "nagyboltokban"-nem egyszerű hozzájutni!
    Azt mondtam már, hogy -Utánad, szabadon- elkezdtem vásárolni (és enni) a különféle csírákat-lesz húsvétra is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem egyszerű és nem is olcsó, minket jól ellátnak anyukámék fürjei. Egyébként - nyilván főleg nyersen - nagyon egészséges, a szüleim kúraszerűen szokták fogyasztani, a vércukorszintre nagyon jó hatással van. :) A csírára mi is rászoktunk, most már szinte heti rendszerességgel fogyasztjuk, nekem a hagymacsírák jönnek be leginkább. :)

      Törlés