péntek, január 01, 2016

Lencsefőzelék


Hozzávalók:
  • 50 dkg lencse
  • kb. 1,5 l víz vagy füstölt hús főzőleve
  • 4-5 babérlevél
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy pohár (330 g) tejföl
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 teáskanál mustár
  • 2 csapott teáskanál cukor
  • kevés 10%-os ételecet


  • A lencsét a főzést megelőző este többször váltott vízben megmostam, éjszakára ázni hagytam.
  • Másnap leszűrtem, nagy lábasba tettem a megtisztított és felaprított vörös- és fokhagymával, babérlevéllel együtt, ízesítettem kevéske sóval.
  • Felöntöttem a füstölt hús főzőlevével, felforraltam, majd letakarva, kis lángon puhára főztem.
  • A tejfölt kézi habverővel elkevertem a liszttel, a mustárral és a sóval, majd hőkiegyenlítéses módszerrel a lencséhez adtam.
  • Pár percig főztem kis lángon, végül ízesítettem kevés ecettel és utánaízesítettem némi sóval.
  • A felszeletelt füstölt hússal tálaltam.
  • Készülhet paprikásan is, ebben az esetben a fűszerpaprikát a liszttel együtt adjuk a tejfölhöz, és így habarjuk be a főzeléket.

2 megjegyzés:

  1. "Adjon Isten egészséget,
    kenyeret, bort, tehetséget,
    tiszta szívet, éles elmét,
    hitet adjon, jószerencsét!..."
    Boldog új esztendőt kívánok Nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. Egészségben, sikerekben gazdag, békés, boldog új évet kívánok! :)

    VálaszTörlés