csütörtök, január 14, 2016

Kínai szűzérmék gyufametélttel


Hozzávalók 4-6 személyre:
  • 2 sertésszűzpecsenye (kb. 90 dkg)
  • 3 sárgarépa
  • 1 petrezselyemgyökér
  • 1 kisebb karalábé
  • 1 kisebb zellergumó
  • 5 dkg vaj
  • 1/2 dl olívaolaj
  • 3 evőkanál méz
  • 1 dl szójaszósz
  • 1 csilipaprika (elhagyható)
  • 1 dl víz
  • 25 dkg gyufatészta
  • 8 dkg földimogyoró


  • A zöldségféléket megtisztítottam, gyufaszálnyi hasábokra metéltem.
  • A mogyorót durvára daraboltam, száraz serpenyőben enyhén megpirítottam.
  • A tésztát a szokott módon bő, forrásban lévő, sós vízben kifőztem, leszűrtem, lecsepegtettem.
  • A húst 1 cm széles szeletekre vágtam, enyhén klopfoltam, majd megsóztam.
  • Nagy lábasban felhevítettem a vajat meg az olajat, és a hússzeleteket mindkét oldalukon szép pirosra sütöttem.
  • A medalionokat félretettem, a visszamaradt zsiradékon megpirítottam a zöldségeket, közben enyhén sóztam.
  • Amikor már roppanósan puhák voltak, hozzáadtam a mézet, a szójaszószt, a felkarikázott csilit, a vizet és a húst.
  • Kis lángon pár percig főztem, hogy összeérjenek az ízek.
  • Végül beleforgattam a tésztát, és átmelegítettem az ételt.
  • A pörkölt mogyoróval megszórva tálaltam.


A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin novemberi számában is.

6 megjegyzés: