szombat, január 23, 2016

Gesztenyés-rumos forró csokoládé


Hozzávalók 4 pohárhoz:

  • 12 dkg étcsokoládé
  • 5 dl tej
  • 1 teáskanál kukoricaliszt
  • 1 evőkanál nyírfacukor
  • 20 dkg gesztenyepüré
  • 1/2 dl rum
  • a tálaláshoz:
  • tejszínhab
  • kakaópor




  • 4 dl tejet lábasba öntöttem, az összetördelt csokoládéval melegíteni kezdtem, közben kevergettem.
  • A lisztet elvegyítettem a maradék tejjel, a cukorral, hozzáadtam a csokoládés tejhez, és néhány percig kis lángon főzve besűrítettem.
  • A tűzről levéve beletettem a felengedett, áttört gesztenyét és a rumot, majd a tűzre visszatéve forrásig hevítettem, de nem főztem.
  • Poharakba adagoltam, tejszínhabbal és kakaóporral díszítve azonnal kínáltam.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin januári számában is.

4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Szívesen vendégül is látnálak, Vicuska! :)

      Törlés
  2. Ideveleeeeeeeeeee :) a fotóid pedig mindig levesznek a lábamról. Nagyon "átjön" a kép alapján. Esetleg teleportálást is vállalsz? Mert akkor nyitom az ablakot :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha a fotók ezt váltják ki nálad, drága Millye! :) Ha a teleportálás működne, annak én is nagyon örülnék, egy-két gyönyörű tortád tutira nálunk landolhatna! ;)

      Törlés