szerda, január 06, 2016

Duplán füstölt rakottas


Hozzávalók 4 személyre:

  • 1 csokor kakukkfű
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 10 dkg húsos füstölt szalonna
  • 50 dkg darált sertéscomb
  • só, őrölt bors, őrölt szerecsendió
  • 1 kg burgonya
  • 5 dkg vaj
  • 2 dl forró tej
  • 10-12 dkg reszelt füstölt sajt
  • olaj




  • A kakukkfüvet megmostam, megszárítottam, a leveleket lecsipkedtem a szárukról.
  • A szalonnát apró kockákra vágtam.
  • Lábasba tettem, hozzáadtam a megpucolt, felkockázott vörös- és fokhagymát, és aranyszínűre pirítottam.
  • Beletettem a húst, ízesítettem sóval, borssal és a kakukkfű nagy részével.
  • Készre pároltam, végül zsírjára sütöttem.
  • Közben meghámoztam, nagyobb kockákra vágtam a burgonyát, sós vízben puhára főztem, leszűrtem.
  • Burgonyanyomón áttörtem, majd a vaj, a tej, a füstölt sajt, frissen őrölt bors és szerecsendió hozzáadásával pürét készítettem belőle.
  • A sütőtálat vékonyan kikentem olajjal.
  • Belehalmoztam és elegyengettem a húst, rátettem és elsimítottam a püré felét.
  • A másik felét csillagcsöves habzsákba szedtem, és rózsákat, csókokat nyomtam az étel tetejére.
  • Hideg sütőbe tettem, alsó-felső sütésmódban 200 fokra állítottam a hőmérsékletet, és a rakottast kb. 25 perc alatt megsütöttem.
  • Kicsit hűlni hagytam, majd a tetejét a maradék kakukkfűvel meghintve tálaltam.



A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin decemberi számában is.

4 megjegyzés:

  1. Remekül néz ki, s mivel krumplis meg húsos, tuti siker lenne nálunk!
    Mivel idén még nem jártam nálad, most kívánok Nektek nagyon boldog új évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, drága Melinda! :) Én is kívánok Neked és családodnak eredményekben és sikerekben gazdag, békés, boldog új évet! :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik a teteje, meg ami enne van :-) Guszta, fincsi lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi, nálunk legalábbis gyorsan elfogyott! :)

      Törlés