szombat, december 12, 2015

Fűszeres linzer


Hozzávalók 27 x 38 cm-es tepsihez:

  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag (12 g) sütőpor
  • 25 dkg porcukor
  • 30 dkg vaj
  • 30 dkg darált dió
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 tojás
  • 1 kis üveg sárgabaracklekvár

a tetejére:

  • porcukor




  • A sütőporral elvegyített lisztet és a porcukrot gyúródeszkára szitáltam.
  • Beledaraboltam és elmorzsoltam benne a vajat.
  • A fűszerekkel összeforgatott dió és a tojás hozzáadásával egyneművé gyúrtam.
  • Kissé ragacsos, lágy tésztát kaptam, 2 részre osztottam.
  • Az egyiket alaposan lisztezett deszkán kisebb téglalappá nyújtottam, a sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, és kézzel a tepsi méretére nyomkodtam.
  • Megkentem a lekvárral.
  • A másik tésztacipót kisebb adagokban kinyújtottam, és a lekváros tésztára helyeztem – a nyers tészta könnyen szakad, ezért egyszerűbb több kisebb darabban nyújtani és a tepsibe helyezni.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 45 perc alatt aranybarnára sütöttem.
  • Miután kihűlt, tetszőleges formákat szúrtam ki belőle, és a tetejüket porcukorral meghintve kínáltam – a szaggatáskor leeső tésztadarabokból kevés lekvár hozzáadásával golyókat készíthetünk.
  • A süteményt csokoládémázzal is bevonhatjuk és kockákra vágva kínálhatjuk.



A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin novemberi számában is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése