szerda, november 25, 2015

Zsályás-kakukkfüves fokhagymaleves

Franciaországban ezt az erőt adó levest gyakran főzik betegeknek, olívaolajjal áztatott kenyérhéjra tálalva. Kínálhatunk mellé pizzinit vagy pirított kenyérkockát is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 4 személyre:

  • 15 gerezd fokhagyma
  • 1 babérlevél
  • 2 zsályalevél
  • 2-3 kakukkfűág
  • 1 l víz
  • 1 tojás
  • 2 tojássárgája
  • 5 dkg reszelt parmezán
  • frissen őrölt bors
  • 4 evőkanál olívaolaj




  • A fokhagymát nagyjából megtisztítottam – nem baj, ha marad rajta kevés héj.
  • Lábasba tettem a babérlevéllel, zsályával és kakukkfűvel együtt, ízesítettem sóval, felöntöttem a vízzel, majd felforraltam.
  • Lefedve, kis lángon 1 órán át főztem.
  • A tojást elhabartam a tojássárgájával és a borssal, habverővel állandóan kevergetve beledolgoztam a sajtot és kanalanként adagolva az olajat.
  • Kis adagokban, szűrőn keresztül rámertem a fűszeres levet, a végén a szűrőn jól átnyomkodtam a visszamaradt részeket is.
  • A levest kis lángon melegítve, folyamatos keverés mellett besűrítettem (vigyázva, nem szabad felforrnia, nehogy a tojás kicsapódjon).
  • Azonnal tálaltam.



A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin novemberi számában is.

4 megjegyzés:

  1. Gondolom mert a betegek is meggyógyulnak tőle, nem is csodálom. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fokhagyma hatásait ismerve tényleg nem csoda. :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Gabi, én is nagyon szeretem. Többféleképpen szoktam fokhagymakrémleves főzni, de mindenhogy nagyon fincsi szokott lenni. :)

      Törlés