csütörtök, október 22, 2015

Paradicsomleves gazdagon


Hozzávalók 4-6 személyre:

  • néhány evőkanál olaj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 50 dkg csirkemellfilé
  • 3 sárgarépa
  • 2 petrezselyemgyökér
  • frissen őrölt bors
  • 1 kis csokor petrezselyemzöld
  • 1 púpozott evőkanál liszt + a galuskához
  • 1 l paradicsomlé
  • 1-1,5 l víz
  • 1 húsleveskocka
  • 1 tojás




  • A zöldségféléket megtisztítottam, a petrezselyemzöldet felaprítottam.
  • A hagymát apró kockákra, a sárgarépát és a petrezselymet 1/2 cm-es karikákra, a húst falatnyi darabokra vágtam.
  • Az olajat felhevítettem, a hagymát és a húst pirítani kezdtem rajta, majd pár perc elteltével hozzáadtam a felkarikázott zöldségeket is.
  • Sóztam, borsoztam, meghintettem a petrezselyemzölddel, és lefedve, kis lángon kb. 30 percig pároltam.
  • Megszórtam a liszttel, rövid ideig pirítottam, majd felöntöttem a paradicsomlével és a vízzel – a víz mennyisége a paradicsomlé sűrűségétől függ.
  • Beletettem a leveskockát, felforraltam, és kis lángon készre főztem.
  • Közben a tojásból a liszttel és pici sóval galuskatésztát készítettem, amit a fövő levesbe szaggattam.
  • Néhány percig főztem, végül tálaltam.



A recept megjelent a Kifőztük Magazin októberi számában is.

6 megjegyzés:

  1. Istenien hangzik! Mindig gond nekem, hogy hogyan is lehetne feldobni a paradicsomlevest. Egyszer egy győri szállodában ettem habgaluskával, valami eszméletlen volt. Azóta sem láttam, ettem hasonló receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűűű, nagyon jól hangzik a habgaluskás változat is, el is hiszem, hogy finom volt! :)

      Törlés
  2. Hasonló levest szoktam készíteni nyáron, de 1-2 paradicsommal, igazi tavaszi ízhatás, finom. Nálad továbbfejlesztett változatban paradicsomléből egy liternyi megy bele :) - szerintem finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt,Vicuska, kicsiktől nagyokig mindenkinek bejött! :)

      Törlés
  3. Igazi jo kis oszi melengeto leveske :-) Nagyon guszta kepek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy benéztél! <3 És igen, finom, tartalmas, melengető leves! :)

      Törlés