péntek, október 16, 2015

Körtés-mandulás minimuffin


Hozzávalók kb. 80 minimuffinhoz:

  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg nyírfacukor
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai
  • 1 csipet só
  • 4 tojás
  • 40 dkg körte
  • 20 dkg mandula
  • 30 dkg rétesliszt
  • 1 csomag (12 g) sütőpor

a tetejére:

  • 25 dkg mascarpone
  • 3 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 2-3 evőkanál szeletelt mandula




  • A körtét megmostam, megpucoltam, kettévágva a magházát eltávolítottam, és nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
  • A mandulát ledaráltam.
  • A vajat a cukorral, a vaníliával és a sóval habosra vertem.
  • Egyesével hozzákevertem a tojásokat, majd fakanállal belekevertem a levétől lecsepegtetett körtét és a mandulát, valamint a sütőporral elkevert lisztet.
  • A muffintepsi mélyedéseit kibéleltem papírkapszlival, bő 3/4-ig töltöttem mindegyiket masszával.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben a muffinokat 18-20 perc alatt készre sütöttem, rácson hagytam kihűlni.
  • A tejszínből kemény habot vertem, a vége felé hozzáadva a fahéjat és a habfixálót is.
  • A mascarponét kikevertem, majd laza mozdulatokkal beleforgattam a habot.
  • A krémet csillagcsöves habzsákból a muffinok tetejére adagoltam, végül száraz serpenyőben enyhén megpirított mandulaszeletekkel hintettem meg.



A recept megjelent a Kifőztük Magazin októberi számában is.

5 megjegyzés: