szerda, október 28, 2015

Gesztenyés hamis somlói

Mostanában előzetes komment nélkül teszem fel a recepteket a blogra, sajnos csak annyira jut idő, hogy beírjam a receptet, nézelődni pedig már végképp nem tudok, ne haragudjatok érte. :( Most mégis írok gyorsan néhány sort, mert ez a pohárdesszert nagy kedvencünk lett. Ezzel a fajta gesztenyepürével készítve - amiben egy kis dió is van - ízben nagyon a somlóira hajaz, csak gesztenyés változatban. Mi nagyon szerettük, csak ajánlani tudom. :) És már azon gondolkodom, hogy hogy tudok belőle tortát csinálni, mert ezzel az ízvilággal nagyon finom lesz tortaként is. :) Sok sikert hozzá! :)


Hozzávalók 6 pohárhoz:

  • 18 babapiskóta
  • 6 evőkanál rum
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 evőkanál cukor
  • 1/2 l tej
  • 1 csomag Maroni gyorsfagyasztott gesztenyés finomság diópürével
  • 1 kis üveg amaréna meggy (vagy meggybefőtt)
  • 2-2,5 dl habtejszín
  • 1 teáskanál vaníliás cukor

a csokoládéöntethez:

  • 1,5 dl víz
  • 13 dkg cukor
  • 7 dkg cukrozatlan kakaópor




  • A csokoládéöntethez felforraltam a vizet, hozzáadtam a cukrot.
  • Kis lángon addig főztem tovább, amíg a cukor teljesen fel nem oldódott.
  • Beleszórtam a kakaót, és habverővel folyamatosan kevergetve, kis lángon, néhány perc alatt besűrítettem, majd hűlni hagytam.
  • Poharanként 3-3 babapiskótát falatnyi darabokra tördeltem, a poharak aljába tettem.
  • Meglocsoltam 1-1 evőkanál rummal.
  • A pudingporból a cukorral és a tejjel a szokott módon sűrű pudingot főztem.
  • A tűzről levéve néhány percig hűlni hagytam, majd óvatosan beleforgattam a felengedett és áttört gesztenyét.
  • A krémet a poharakba adagoltam, kanállal kicsit igazgatva a piskótadarabokat, hogy lehetőleg mindenhol érje krém.
  • A meggyet leszűrtem, szétosztottam a krém tetejére, majd ízlés szerinti mennyiségű csokoládéöntettel locsoltam meg.
  • Miután szoba-hőmérsékletűre hűlt, hűtőbe tettem.
  • Tálalás előtt a tejszínből kemény habot vertem, a vége felé beledolgoztam a vaníliás cukrot is, és csillagcsöves habzsákból a desszert tetejére halmoztam.
  • A esetlegesen megmaradó csokoládéöntetet palacsinta, fagylalt mellé kínálhatjuk.



A recept megjelent a Kifőztük Magazin októberi számában is.

8 megjegyzés:

  1. Kíváncsivá tettél. Mindenképp kipróbálom mert a gesztenye is és a kedvenceim közé tartozik :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, ha lehet, ezzel a diópürés gesztenyével készítsd, finom lesz! :)

      Törlés
  2. Itt is nagyon szépek! :)
    A "helyzet" pedig nálam is hasonló az idővel! ;)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És attól félek, hogy ez a helyzet csak tovább fog romlani. :((((

      Törlés
  3. A torta engem is felizgatott. Ha elkészítetted kérjük a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem került rá sor, de ha elkészül, feltétlenül hozom. :)

      Törlés