szombat, szeptember 26, 2015

Ricottás palacsinta


Hozzávalók 12 palacsintához:

  • 2 tojás
  • 1 evőkanál porcukor
  • 25 dkg ricotta
  • 1,25 dl tej
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipetnyi só
  • 2 teáskanál vaníliakivonat
  • 10 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor

a sütéshez:

  • kevés olaj




  • A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, a vége felé a porcukrot is beledolgozva.
  • A sárgáját elkevertem a ricottával, hozzáadtam a tejet.
  • Beleszitáltam a sütőporral elvegyített lisztet, ízesítettem a citromhéjjal, sóval és vaníliakivonattal, összeforgattam.
  • Végül óvatos mozdulatokkal beledolgoztam a habot.
  • Olajozott, kicsi serpenyőben a szokott módon palacsintákat sütöttem a masszából.
  • Gyümölcs- és csokoládéöntettel, tejszínhabbal tálaltam.



4 megjegyzés:

  1. De nagyon szépek, és milyen finomak lehetnek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finomak, és érdemes jó alaposan ízesíteni a citromhéjjal és a vaníliával, meg persze az öntetekkel, tejszínhabbal fogyasztani. :)

      Törlés