péntek, szeptember 25, 2015

Frankfurti leves


Hozzávalók:

  • 1 nagy vöröshagyma
  • olaj
  • 5 gerezd fokhagyma
  • bő 1 kg kelkáposzta
  • só, őrölt bors, majoránna
  • 1 nagy pohár (330 g) tejföl
  • 2 evőkanál liszt
  • 2 teáskanál pirospaprika
  • 1 húsleveskocka
  • 5 pár virsli




  • A kétféle hagymát megpucoltam és apróra kockákra vágtam, a kelkáposzta külső leveleit eltávolítottam, majd a fejet kisujjnyi széles csíkokra metéltem.
  • Kevés olajon pirítani kezdtem a vöröshagymát, pár perc elteltével hozzáadtam a fokhagymát is.
  • Újabb pár percnyi pirítás után belekerült a káposzta, majd miután kissé összeesett, kb. 3 dl vizet öntöttem rá.
  • Ízesítettem sóval, borssal és majoránnával, és kis lángon, lefedve szinte teljesen puhára pároltam.
  • Közben néhány evőkanálnyi olajból és a lisztből barna rántást készítettem, a tűzről levéve elkevertem benne a pirospaprikát, hűlni hagytam.
  • A puha káposztát felöntöttem 1,5-2 l vízzel, beletettem a leveskockát, és nagy lángon felforraltam, majd pár percig főztem.
  • A kihűlt rántást elkevertem a tejföllel, majd hőkiegyenlítéses módszerrel a leveshez adtam.
  • A virslit felkarikáztam, a kelhez adtam, végül pár percnyi főzést és utánízesítést követően tálaltam a levest.


2 megjegyzés:

  1. Ebből érettségiztem :-))))

    Szeretjük, mégis ezer éve nem főztem már :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A frankfurti leves érettségi tétel? :) Mi is nagyon szeretjük, kicsitől a nagyig mindenki! :)

      Törlés