hétfő, augusztus 10, 2015

Kökényboros-kakukkfüves hagyma

Nagyon egyszerűen elkészíthető, különlegesen finom köret a kökényboros-kakukkfüves hagyma. Grillezett, sült vagy párolt húsokhoz, sajtos burgonyapüré kíséretében kínáltam, így együtt nagyon finom volt. A kökénybor már önmagában is kuriózumnak számít, ez a finom gyümölcsbor flavonoidokban és ásványi anyagokban gazdag, mely jó hatással van az emberi szervezetre. Ízvilága a vörösboréra emlékeztető, fanyarkás szilvás lecsengéssel. A bort a Csipkerózsa Kft. biztosította, a recept megjelent a Kifőztük Magazin júliusi számában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 25 dkg fejesedő újhagyma vagy mogyoróhagyma
  • kevés olívaolaj
  • 2 evőkanál (nyírfa)cukor
  • 2,5 dl kökénybor
  • frissen őrölt bors
  • 4-5 kakukkfűág




  • A hagymát megtisztítottam; ha újhagymát használunk, keveset a szárrészből is rajtahagyunk.
  • Az olajon megpirítottam, rászórtam a cukrot, és állandó kevergetés mellett tovább sütöttem.
  • Hozzáadtam a bort, ízesítettem sóval, borssal és a megmosott, lecsepegtetett kakukkfűágakkal, majd fedő alatt, közepes lángon puhára pároltam.


2 megjegyzés: