szombat, július 11, 2015

Mazsolás gesztenyekrémleves

Ismeritek a Maroni konzerv gesztenyepüréjét? Én életemben ennyire finom gesztenyepürét még nem ettem. Édesített püré, a pluszban hozzáadott cukor mennyisége ízlés kérdése, és nagyon-nagyon finom, intenzív gesztenyeíz. Ha tehetitek, mindenképpen próbáljátok ki és kóstoljátok meg, garantáltan nem fogtok csalódni. A leves pedig szinte desszertszámba megy, a tej mennyiségével szabályozhatjuk, hogy hígabbra vagy sűrűbbre készítjük - a megadott mennyiségű tejjel meglehetősen sűrű krémlevest kapunk. A receptet megtaláljátok a Kifőztük Magazin júliusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 4 személyre:

  • 10 dkg óriás aranymazsola
  • 1/2 dl rum
  • 1 csomag vaníliaízű, főzős pudingpor
  • 1 l tej
  • 25 dkg gesztenyepüré
  • 1 csapott evőkanál cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor

a tálaláshoz:

  • méz




  • A mazsolát leöntöttem a rummal, állni hagytam.
  • A pudingporból a tejjel a szokott módon hígabb pudingot főztem.
  • Amikor kész lett, hozzáadtam az áttört gesztenyét, és kézi habverővel folyamatosan kevergetve, kis lángon újra felforraltam a levest.
  • A tűzről levéve ízesítettem a kétféle cukorral, majd belekevertem a rumos mazsolát is.
  • Hideg vízfürdőn lehűtöttem, közben gyakran megkevertem, hogy ne bőrösödjön a teteje.
  • Langyosan vagy jól lehűtve kínáltam, közvetlenül a tálalás előtt néhány csepp mézzel díszítettem.


4 megjegyzés:

  1. Mindenképp kipróbálom :) nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, Millye, ennyi tejjel készítve elég sűrű, majdnem pudingszerű. :) Ha hígabbra szeretnéd, több tejjel főzd. :)

      Törlés
  2. Kedves Hankka, köszönöm a receptet, nálunk óriási sikere volt! Igaz, hogy gesztenyés madártejjé változtattam, de csak a nevében (nálunk az édes leveseket a család férfitagjai nem kedvelik annyira), ám azon kívül, hogy habgaluskákat kapott a tetejére, mást nem változtattam - a dupla adag sem élt meg 24 órát, és a megváltoztatott névvel a fiúk is falták :-) Vittem a receptet, hálásan köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Évi, nagyon örülök egyrészt annak, hogy benéztél, másrészt annak, hogy ilyen sikere volt a krémlevesnek - bocsánat, a "madártejnek". És milyen jó ötlet a habgaluska, legközelebb én is készítek hozzá! :) Puszillak! :)

      Törlés