szombat, június 20, 2015

Zabpelyhes omlett csírával töltve

Sütöttetek már omlettet zabpehellyel? Érdekes és finom így ez a tojásétel, a vöröshagymacsíra pedig különösen jól áll neki. Az eddig kóstolt csírák közül nekem a vöröshagymacsíra jön be legjobban, talán az intenzív hagymás ízvilága miatt. A vöröshagyma egyébként természetes antibiotikum; olyan tápanyagokat tartalmaz, amelyek támogatják az alapvető sejtnövekedést; nyálkaoldó allicintartalmának köszönhetően gyógyítja a közönséges náthát; gazdag krolofilban, megújítja a vért; jótékony hatása van reumánál, vérmérgezésnél, gyomorfekélynél, fejfájásnál. És mindezek mellett tényleg nagyon finom, próbáljátok ki ilyen zabpelyhes omlettel. A recepthez a csírát a Bioháló biztosította, és megjelent a Kifőztük Magazin júniusi számában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 8 omletthez:

  • 4 dkg vaj
  • 12,5 dkg apró szemű zabpehely
  • 12,5 dkg liszt
  • 1 teáskanál mustár
  • 1,5 dl tejföl
  • 2,5 dl tej
  • frissen őrölt bors
  • 4 tojás
  • kevés olaj

továbbá:





  • A zabpelyhet a vajon világosbarnára pirítottam, majd hűlni hagytam.
  • Közben összekevertem a lisztet, a mustárt, a tejfölt, a tejet, és addig pihentettem, amíg a zabpehely hűlt, ez kb. 15 perc.
  • A tojásokat enyhén felvertem, ízesítettem sóval, borssal, majd hozzákevertem a lisztes masszát és a zabpelyhet.
  • A tésztából kevés olajon omletteket készítettem, mindkét oldalukat pár percig sütve.
  • Mindegyikbe ízlés szerinti mennyiségű vöröshagymacsírát töltöttem, és falafelgolyók kíséretében tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése