kedd, június 30, 2015

Belga zöldborsókrémleves

Ritkulnak a bejegyzések, sajnos egyre kevesebb időm jut a blogra, és a közeljövőben ez a tendencia biztosan nem fog javulni, sőt. :( Most is csak egy gyors bejegyzés erejéig jöttem, a Kifőztük júniusi számából hoztam egy finom krémleves receptjét. A zsenge zöldborsó ízét belga sörrel bolondítottam meg, a végeredmény nagyon finom lett, a sör egyáltalán nem tolakodó, finoman azért jelen van az ízvilágban. Grissinivel vagy pirítóssal ajánlott fogyasztani, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 4-6 személyre:

  • 1 nagyobb póréhagyma
  • 2 nagyobb sárgarépa
  • 40 dkg zöldborsó (tisztítva mérve)
  • 1 kis csokor petrezselyemzöld
  • frissen őrölt bors
  • cukor
  • 1,2 l húsleves vagy alaplé
  • 1 üveg (3,3 dl) belga világos sör




  • A póréhagymát és a répát megtisztítottam, 1 cm-es karikákra vágtam.
  • A borsóval együtt lábasba tettem, hozzáadtam a megmosott, nagyobb darabokra tépkedett petrezselyemzöldet, a levest, a sört, ízesítettem sóval, borssal és kevés cukorral.
  • Nagy lángon felforraltam, majd lefedve, takarékon a zöldségek puhulásáig főztem.
  • Kissé hűlni hagytam, botmixerrel pürésítettem, és szükség szerint utánízesítettem.
  • Zöld fűszeres mini grissinivel tálaltam.


2 megjegyzés:

  1. Hiányozni fognak a gyakori receptek, de remélem hamarosan újból több időd lesz erre a hobbira! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa, aranyos vagy. :) Annyira sajnálom, hogy nincs időm nemcsak a sajátomra, hanem sajnos a többi blogra sem. :( Reméljük a legjobbakat, de a közeljövőben biztosan nem javul a helyzet. :(

      Törlés