kedd, május 05, 2015

Puncsgolyó

Szeretem a Stahl magazin különszámait. Tavasz, nyár, ősz, tél, 30 perces ételek, fogyókúra, ünnepi sütemények, csupa csoki és még sorolhatnám. Jobbnál jobb receptek, és rendszerint azon kapom magam, hogy nem csak a receptek ragadnak meg, hanem nagyon sok érdekességet, hasznos információt találok ezekben a lapokban. Ötletért, inspirációért gyakran forgatom ezeket a különszámokat, és nemrég egy ilyen lapozgatás során akadt meg a szemem a csupa csoki különszámban a puncsgolyó receptjén.


Tudom, hogy a képek nem annyira jók, a puncsgolyók viszont valami fenomenálisak, nagyon-nagyon finomak. Imádta az egész család, Csenge aktívan segített a készítésben is, de a fogyasztásban is élen járt. :) Meghatározó az ízében a rum és a csokoládé, de sokat hozzátesz a finom házi málnaszörp és sárgabaracklekvár, meg persze a dió is. A massza annyira szaftos lett, hogy forgattam ugyan porcukorba, de szinte azonnal magukba is szívták a kis golyók, ez talán látszik a képeken is. Azt hiszem, életem egyik legfinomabb "golyós" desszertjét készítettem (pedig már van egy pár a hátam mögött). :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 55 darabhoz:
a piskótához:
  • 6 tojás
  • 4 + 8 dkg porcukor
  • 8 dkg liszt
  • 4 dkg kakaópor
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
továbbá:
  • 1 dl víz
  • 10 dkg cukor
  • 5 dkg kakaópor
  • 1/2 dl rum
  • 1,25 dl házi málnaszörp
  • 6 evőkanál sárgabaracklekvár
  • 5 dkg darált dió
a forgatáshoz:
  • porcukor


  • A piskótához a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét lágy habbá vertem, hozzászitáltam 4 dkg porcukrot, és keményre vertem a habot.
  • A tojássárgáját krémesre kevertem a 8 dkg porcukorral, majd felváltva hozzáadtam a szódabikarbónával és kakaóporral összekevert, átszitált lisztet és a habot.
  • A masszát sütőpapírral bélelt, kb. 27 x 38 cm-es tepsibe öntöttem, és előmelegített, 190 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem.
  • Miután kihűlt, nagy tálba morzsoltam.
  • A vízből és a cukorból közepes lángon kb. 5 perc alatt szirupot főztem.
  • A tűzről levéve mély edénybe öntöttem, hozzáadtam a kakaóport, elkevertem benne, majd beletettem a rumot, a málnaszörpöt és a lekvárt is, botmixerrel pürésítettem.
  • A masszát a dióval együtt a tésztamorzsához öntöttem, egyneművé dolgoztam.
  • Kis golyókat formáztam, porcukorba forgattam, és jól lehűtve kínáltam.

8 megjegyzés:

  1. Puncs ízesítésű süteményeket nem nagyon kedvelem, de ezt valahogy megtudnám enni:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, próbáld ki, nagyon finom, biztosan ízlene! :)

      Törlés
  2. Én is mindig "magamhoz ragadom" ezeket az újságokat, amikor meglátom valahol. :) ...és nem fogod elhinni, de több, mint 1 éve én is gyakran szemezem ezzel a recepttel a Csupa csoki-ban (csak az elmúlt hónapokban nagyon kevés új receptet készítettem sajnos). Jaj, de megkóstolnám! Látom benne Csenge munkásságát is... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korábban nem figyeltem fel rá, elsősorban a direktben csokis finomságok fogtak meg. Most viszont valahogy annyira evidens volt, hogy ezt készítem, és nagyon nem bántam meg, csoda finom! :)

      Törlés
  3. Guríthatnál hozzám is belőle :) biztos nagyon finom

    VálaszTörlés