hétfő, május 11, 2015

Medvehagymás ropogós

A Kifőztük Magazin májusi számában találjátok Moha tökmagos ropogós receptjét. Imádom a tökmagot, ezért aztán gyorsan el is készítettem, és mondhatom, nagyon-nagyon finom nassolni való, pillanatok alatt elfogyott. A következő adagot medvehagymával próbáltam ki, és ezt is nagyon szerettük (bár megsúgom, nálam a tökmagos mindent vitt). A sütés módjában annyiban eltértem a leírástól, hogy nem tepsi hátán, hanem egy kis méretű tepsiben sütöttem a ropogóst, de ez semmit nem változtatott vagy vont le élvezeti értékéből, legfeljebb - a medvehagyma nedvességét is figyelembe véve - kicsit hosszabb ideig kellett sütni. Moha, köszönöm a remek receptet, mindenkinek sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 17 x 23 cm-es tepsihez:

  • 10 dkg mandula
  • 4 dkg tökmag
  • 2 dkg napraforgómag
  • 2 dkg lenmagpehely
  • 2 dkg szezámmag
  • 1 csapott kávéskanál só
  • frissen őrölt bors
  • 1 teáskanál folyékony kókuszolaj
  • 1 tojás
  • 10-12 medvehagymalevél




  • A medvehagymaleveleket megmostam, és papírtörlővel nagyon alaposan megszárítottam, ne legyen rajta sok nedvesség, majd falatnyi darabokra tépkedtem.
  • Késes aprítóval ledaráltam a mandulát, a tökmagot, a napraforgómagot és a medvehagymát.
  • Az összes többi alapanyagot hozzáadva villával egyneművé kevertem, és a sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem.
  • Vízbe mártott kanál fejével egyenletesre simítottam a masszát, majd pizzavágó koronggal egyforma kis négyzetekre szabtam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben ropogósra sütöttem.
  • A sütőből kivéve a vágások mentén szétválasztottam a tésztát, és rácsra téve hagytam kihűlni.


2 megjegyzés: