vasárnap, május 03, 2015

Diós-kakaós minitorta

Nagyon egyszerűen elkészíthető süteményt mutatok, kis szív alakú sütőformában készítve és szépen feldíszítve tökéletes anyák napjára is. :) Ráadásul az egészségesebb fajtából való desszert, hiszen liszt- és cukormentes. A recept a Kókusz Világ ajánlásával készült, és megjelent a Kifőztük Magazin májusi számában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 2 db 10 cm átmérőjű formához:

  • 30 dkg darált dió
  • 1 csipet őröl fahéj
  • 1 citrom
  • 3 dkg kókuszreszelék
  • 3 evőkanál kókuszolaj
  • 2 evőkanál méz
  • 1/2 dl kókusztejszín

továbbá:

  • 3 dkg kókuszreszelék
  • 2-3 dkg cukrozatlan kakaópor

a díszítéshez:

  • kókuszreszelék




  • A diót összeforgattam a fahéjjal, a citrom lereszelt héjával és a kókuszreszelékkel, majd hozzáadtam a folyékony kókuszolajat, a mézet és a felforrósított tejszínt.
  • Jól eldolgoztam, és kettéosztottam a masszát.
  • Az egyik részbe a többi kókuszreszeléket, a másikba az átszitált kakaóport kevertem.
  • A formákba tetszés szerinti sorrendben adagoltam a kétféle masszát, a rétegeket egy kanál fejével elegyengetve, lesimítva.
  • A forma oldala mentén késsel körben meglazítottam, majd tányérra fordítottam a tortákat.
  • A tetejüket meghintettem kókuszreszelékkel.
  • Akár azonnal tálalható, de jól lehűtve is kínálhatjuk.



10 megjegyzés:

  1. Nagyon régen írtam, nézd el nekem, de nyomon követem a receptjeid és el kell mondjam mesteriek és nagyon fogamra valók. Boldog Anyák napját! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, sajnos nekem sincs mostanában annyi időm a blogokra, mint régebben, meg ugye a FB-on egyszerűbben nyomon követhetők és "tetszikelhetők" a receptek. :) Köszönöm a köszöntést, utólag neked is boldog ünnepet kívánok! :)

      Törlés
  2. Szépségesek! És imádom a tányérokat....gyerekkoromban "rizses tányérnak" hívtam az ilyen szélű tányérokat és csak abból voltam hajlandó enni a mamánál... :-DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa! :) Ezek a tányérok nekem is nagyon megtetszettek, nemrég láttam meg, és vettem is rögtön kettőt! :)

      Törlés
  3. Óóóó micsoda kis csinikék :) meglátni megszeretni és megenni hmmmm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Millye! :) Igen, leginkább megenni! :)

      Törlés
  4. Nagyon helyes kis szívek, és a tányérok tényleg nagyon mutatósak :-)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de helyesek ezek a minitortácskák! A kakaó a dióval pedig nagyszerű párosítás! :)

    VálaszTörlés