csütörtök, április 23, 2015

Mexikói kuszkuszsaláta

A kuszkuszt nemrég fedeztem fel a konyhánk számára, azóta viszont rendszeresen készül ilyen-olyan formában. Legtöbbször saláta lesz belőle, friss vagy fagyasztott zöldségekkel, de tervezem gyümölcsökkel is kipróbálni. A kuszkuszsaláta mexikói változatába a közép-amerikai ország ízvilágát idéző zöldségfélék és csípős csilikarikák kerültek. Finom, könnyed, pikáns, szerettük. A recept megjelent a Kifőztük Magazin márciusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 6 személyre:
  • 50 dkg kuszkusz
  • 3 evőkanál citromos-csilis olívaolaj
  • 45 dkg fagyasztott mexikói zöldségkeverék
  • 2 teáskanál csilikarika
a sütéshez:

  • A zöldségkeveréket szobahőmérsékleten hagytam felengedni.
  • A kuszkuszt nagy, lapos tálba öntöttem.
  • Felforraltam 4 dl vizet ízlés szerinti mennyiségű sóval és olajjal, majd a kuszkuszra öntöttem.
  • Gyorsan és alaposan elkevertem, hogy a nedvesség mindenhol érje, majd letakartam és puhulni hagytam.
  • Serpenyőben kevés ízesített olajat hevítettem, rátettem a zöldségeket meg a csilikarikákat, és kis lángon puhára sütöttem.
  • A kuszkuszt és a csilis zöldségeket összekevertem, és azonnal tálaltam.

3 megjegyzés:

  1. De guszta, még nem ettem ilyet, nem is tudom, hogy milyen az íze :-) De ránézésre finomnak látszik :-)

    VálaszTörlés
  2. Még nem próbálkoztam meg eddig a kuszkusszal, de izgalmasan hangzik ez a saláta! :)

    VálaszTörlés
  3. Nem ismerem a kuszkuszt, de a látványa nagyon ínycsiklandó! :)

    VálaszTörlés