szombat, április 25, 2015

Kukoricadarás pite

Újabb finomság egyszerű és gyors kategóriában. :) Nem is gondoltam volna, hogy kukoricadarából ilyen könnyed, nagyon kellemes ízű desszertet lehet készíteni. A görög joghurt és a rumos erdei gyümölcsös mártás már csak hab volt a tortán, nagyon finom volt együtt. :) A receptet a Vidék Íze Magazin 2014. márciusi számában találtam, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 26 cm átmérőjű pitéhez:

  • 5 dl tej
  • csipetnyi só
  • 10 dkg kukoricadara
  • 1 citrom
  • 3 tojás
  • 4 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 evőkanál étkezési keményítő

a forma kenéséhez:

  • zsír
  • liszt

a tálaláshoz:

  • görög joghurt
  • erdei gyümölcsös öntet
  • porcukor




  • A tejet felforraltam a sóval, beleszórtam és pár percig, sűrűsödésig főztem benne a kukoricadarát.
  • A tűzről levéve belereszeltem az alaposan megmosott citrom héját, majd hűlni hagytam, közben időnként megkevertem.
  • A tojások fehérjéből kemény habot vertem, a vége felé hozzádolgoztam a kétféle cukrot, a keményítőt, és amikor készen volt a hab, a tojások sárgáját is belekevertem.
  • A tojásos-cukros habot a már csak langyos darába forgattam.
  • A kizsírozott-lisztezett piteformába öntöttem a masszát, és előmelegített, 180 fokos sütőben szép aranyszínűre sütöttem.
  • Langyosan, cikkekre vágva kínáltam, mellé görög joghurtot és rumos erdei gyümölcsös mártást tálaltam.


7 megjegyzés:

  1. Helyes kis szeletek, finom lehetett a feltétekkel! Eddig én is csak puliszkát ettem kukoricalisztből vagy darából készítve :-) A pitéd tényleg finom könnyűnek látszik, és biztosan az is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az alap tulajdonképpen olyasmi, mint a puliszka, ami aztán levegősebbé van téve a tojásos habbal. :)

      Törlés
  2. Jól néz ki, nem mondom! Bár jobban mutatna ez én tányéromon.... :-DD

    VálaszTörlés
  3. Landolhatna nálam is egy szeletke belőle. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik ez a recepted (is). Bevallom, még puliszkát nem ettem se a szokásos módon elkészítve, sem pedig köretként megpirítva, édességnek meg pláne nem, de azt hiszem ezzel a guszta sütivel kellene kezdenem a kóstolást. :)

    VálaszTörlés