csütörtök, április 02, 2015

Hóvirág pohárkrém - KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPET!

Ezzel az egyszerű, mégis nagyon finom pohárkrémmel

KÍVÁNOK MINDEN KEDVES LÁTOGATÓMNAK KELLEMES, MEGHITT, PIHENTETŐ HÚSVÉTI ÜNNEPET! :)

Gyermekkorom nagy-nagy kedvence volt a hóvirág desszert, gyerekfejjel persze fogalmam sem volt róla, hogy a Hóvirág kétszersültről kapta a nevét, egyszerűen csak nagyon szerettük. Ünnepnapnak számított, ha a "hóvirág" része volt az iskolai menünek. Felnőtt fejjel tudtam meg, hogy ebből az édeskés kétszersültből varázsolták a tányérunkba a krémes finomságot, és azóta rendszeres szereplője nálunk is a hétvégi/ünnepi menüknek. Ma már - ha jól tudom - Hóvirág kétszersültet nem lehet kapni, de bármilyen más, nem túl sós, inkább semleges ízű kétszersültből is tökéletes lesz. A recept megjelent a Kifőztük Magazin áprilisi számában, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 8 pohárhoz:
  • 8 szelet kétszersült
  • 5 dkg arany mazsola (elhagyható)
  • 1 l tej
  • 2 teáskanál vaníliás nyírfacukor
  • 3 tojássárgája
  • 4 evőkanál nyírfacukor
  • 2 evőkanál liszt
  • 5 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
a díszítéshez:
  • cukorgyöngy


  • A kétszersültet falatnyi darabokra törtem, és a mazsolával együtt szétosztottam a poharakba.
  • A tejet felforraltam, közben krémesre kevertem a tojássárgáját a cukorral, hozzáadtam a lisztet is.
  • Hőkiegyenlítéses módszerrel a felforrt tejhez adtam, és megvártam, amíg az egész újra felforr.
  • Kis lángon néhány percig főztem, besűrítettem, majd a tűzről levéve a vaníliás cukor felével ízesítettem.
  • A forró krémet a kétszersültre mertem, a darabkákat kicsit bele is nyomkodtam, hogy az egész át tudjon puhulni.
  • A tejszínből kemény habot vertem, a vége felé hozzáadtam a maradék vaníliás cukrot és a habfixálót.
  • A kihűlt krém tetejére halmoztam, cukorgyönggyel díszítettem.
  • Jól lehűtve kínáltam.

9 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, mint mindig! :)
    Gondolom észrevetted, hogy készült nálam is pohárkrém
    -utánad, szabadon; meghozod hozzá a kedvemet! :)))
    És innen kívánok Nektek békés, csendes ünnepet! :)))

    VálaszTörlés
  2. Kellemes ünnepeket nektek is!
    Nagyon csábítóan néz ki ez a krém, fincsi lehet :-)

    VálaszTörlés
  3. Hajni, nagyon tetszetős desszertet készítettél, méltó az ünnephez! Én is kellemes húsvéti ünnepeket kívánok! :)

    VálaszTörlés
  4. És még a pohár is tojás formájú.... <3 Kellemes Ünnepet Nektek is!

    VálaszTörlés
  5. Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok én is!

    VálaszTörlés
  6. Imádnivaló! :) Kellemes húsvéti ünnepeket! :)

    VálaszTörlés
  7. Ezt a pohárdesszertet eddig nem ismertem, de nagyon jól néz ki, biztos nagyon finom!
    Áldott, békés húsvétot kívánok az egész családnak! :)

    VálaszTörlés
  8. Számomra is ismeretlen ez a desszert, de csodás az biztos :) Kellemes ünnepeket kívánok :)

    VálaszTörlés
  9. Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés