szombat, április 18, 2015

Gesztenyetorta sütés nélkül

Egyszerűen és viszonylag gyorsan elkészíthető tortát mutatok, a kezdő háziasszonyok is bátran nekiláthatnak az elkészítésének, semmi ördöngösség nincs benne. Kekszes alapon mascarponés gesztenyekrém, a torta tetején pedig reszelt csokoládé. A recept a Maroni ajánlásával a Kifőztük Magazin áprilisi számában is megjelent, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 22 cm átmérőjű tortához:
az alaphoz:

  • 1 csomag (25 dkg) csokoládés zabkeksz
  • 10 dkg vaj

a krémhez:

  • 5 dkg fehér csokoládé
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 evőkanál rum
  • 60 dkg gesztenyepüré
  • 25 dkg mascarpone

a tetejére:

  • kb. 3 dkg étcsokoládé




  • Az alaphoz megolvasztottam a vajat, kicsit hűlni hagytam.
  • A kekszet késes aprítóval morzsásra aprítottam, és hozzákevertem a vajat.
  • A tortakarimát tálra helyeztem - a forma kivehető aljára most nem lesz szükség -, és belehalmoztam a kekszes masszát.
  • Kanál fejével szép egyenletesre simítottam, és hűtőbe tettem.
  • A gesztenyemasszát szobahőmérsékleten hagytam felengedni.
  • A csokoládét vízgőz fölött megolvasztottam, félretettem hűlni.
  • A vajat krémesre kevertem a porcukorral, hozzáadtam a rumot, az áttört gesztenyemasszát, a langyos csokoládét és a mascarponét.
  • Felhabosítottam, és a kekszes alapra kanalaztam, majd a tetejét elsimítottam.
  • Néhány órára hűtőbe raktam.
  • Tálalás előtt a tortakarimát eltávolítottam, és a torta tetejét reszelt csokoládéval díszítettem.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Szeretem az olyan sütiket, amiket nem kell sütni, nyerő ötlet! :)

    VálaszTörlés
  2. De finomat "sütöttél" ismét :-) A mascarpone és a gesztenye nagyon jó párosítás volt!
    És nagyon szép a tortatartód :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagy kedvencem a mascarponés gesztenyetorta. Karácsonykor elmaradhatatlan süti, de igazából bármikor meg tudnám enni. A te változatod is nagyon finom lehet, nem beszélve arról, hogy igen gusztusos :)

    VálaszTörlés
  4. Egyszerűen nagyszerű :) és micsoda fotók hmmmm nekem nagyon átjön

    VálaszTörlés