csütörtök, április 30, 2015

Cukkinis tócsnifalatok kétféle mártással

Cukkinicicege szerepel már a blogon, ezek a kis tócsnifalatok most burgonyából és cukkiniből készültek. A megsütött kis lepényeket cikkekre vágtam, majd szendvicstűvel összetűzögettem őket. A talán hagyományosabbnak mondható újhagymás-tejfölös öntet mellett pikánsabb juhtúrós-tormás-almás mártást is kínáltam mellé. Jó volt, amit az is mutat, hogy még számomra is meglepő módon nagyon gyorsan elfogyott. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 20 tócsnihoz:

  • 60 dkg salátacukkini
  • 60 dkg burgonya
  • 3 szál újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1/2 csokor petrezselyemzöld
  • só, őrölt bors
  • 2 tojás
  • 20 dkg liszt

a sütéshez:

  • olaj

a tejfölös öntethez:

  • 3 dl tejföl
  • 2 szál újhagyma
  • 1/2 csokor petrezselyemzöld
  • olívaolaj
  • citromlé

az almás mártáshoz:

  • 12,5 dkg juhtúró
  • 3 dl tejföl
  • 3 evőkanál csemege ecetes torma
  • 3 alma




  • A burgonyát meghámoztam, falatnyi darabokra vágtam.
  • A cukkinik végét levágtam, és miután hosszában kettévágtam, eltávolítottam a magos belső részt, majd a cukkinihúst a burgonyához hasonlóra daraboltam.
  • Késes aprítóval a feldarabolt újhagymával, a nagyobb darabokra tépkedett petrezselyemzölddel és a fokhagymával együtt mindent pürésítettem.
  • A masszát ízesítettem sóval, őrölt borssal, hozzáadtam a tojást és a lisztet, és egyneművé kevertem.
  • Kevés olajon, 10-12 cm átmérőjű kis serpenyőben kerek tócsnikat sütöttem belőle.
  • A tejfölös öntethez a tejfölhöz kevertem a megtisztított, vékony karikákra vágott újhagymát, az apróra vágott petrezselyemzöldet, ízesítettem kevéske sóval, olívaolajjal és citromlével.
  • Az almás mártáshoz áttörtem a juhtúrót, hozzákevertem a tejfölt, a tormát és a meghámozott, nagy lyukú reszelőn lereszelt almát.
  • A tócsnikat 8-8 egyforma cikkre vágtam, a kis szeleteket elforgatva egymásra rakosgattam és szendvicstűvel összetűztem.
  • A tócsnifalatokat a kétféle mártással kínáltam.


1 megjegyzés: