szerda, március 11, 2015

Zöld fűszeres focaccia csilis mártogatóssal

Az előző bejegyzés citromos-csilis olívaolajával készült a mártogatós ehhez a zöld fűszeres focacciához, és mit ne mondjak, nagyon-nagyon finom volt így együtt. A focaccia egyébként is nagy kedvencünk, és ezzel a citromos balzsamecettel és fűszeres, citromos olívaolajjal készült mártogatóssal telitalálat. Frissen, langymelegen az igazi, csak tunkoltuk, tunkoltuk és tunkoltuk... :) A recept a Fűszerész ajánlásával készült, és a Kifőztük Magazin márciusi számában is megjelent. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 25 x 36 cm-es tepsihez:
a tésztához:


a tetejére:


a mártogatóshoz:





  • Az élesztőt 1,25 dl langyos vízben - amelyben előzőleg feloldottam a cukrot - elkevertem, meleg helyen felfuttattam.
  • Dagasztótálba öntöttem a tejet, hozzáadtam az olajat, a lisztet, a sót, a zöld fűszereket, végül a felfutott élesztőt is.
  • Sima, egynemű tésztává dagasztottam, majd letakarva 1 órán át kelesztettem.
  • Lisztezett felületen finoman átgyúrtam, és méretre nyújtva a sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem.
  • Újabb 1 órát kelesztettem.
  • Fakanál nyelével kb. 3 cm-enként mély lyukakat fúrtam a tésztába, végül megcsepegtettem az olajjal, és meghintettem a sóvirággal.
  • Előmelegített, 210 fokos sütőben 30-35 perc alatt ropogós pirosra sütöttem, rácsra téve hagytam kihűlni.
  • A mártogatóshoz az olajat lapos tálba öntöttem, a balzsamecetet a tetejére csepegtettem (de ízlés szerint krémesre keverve is tálalhatjuk).
  • A focacciát tetszőleges szeletekre vágjuk (vagy akár téphetjük is), és a mártogatóssal kínáljuk.


6 megjegyzés: