csütörtök, március 26, 2015

Mogyorós, fehér csokoládés torta

Mogyoróval és mascarponés, fehér csokoládés krémmel töltött tortát hoztam az igazán édes ízek kedvelőinek. Szebben is lehet díszíteni, mondjuk tejszínhabrózsákkal, nálunk most apró csokoládészívek kerültek rá. A recept megjelent a Kifőztük Magazin márciusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 22 cm átmérőjű formához:
a tésztához:

  • 3 x 2 tojásfehérje
  • 3 x 1 csipet citromsav
  • 3 x 15 dkg cukor
  • 3 x 7,5 dkg vaj
  • 3 x 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 3 x 11 dkg liszt
  • 3 x 1 csipet szódabikarbóna
  • 3 x 1 csipet só
  • 3 x 5 evőkanál aludttej

a krémhez:

  • 35 dkg fehér csokoládé
  • 7,5 dkg vaj
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • 7,5 dkg porcukor
  • 75 dkg mascarpone
  • 10 dkg darált török mogyoró

a díszítéshez:

  • csokoládészívek




  • A tészta hozzávalóiból 3 lapot sütöttem a következők szerint: a tojásfehérjét kemény habbá vertem, a vége felé hozzáadtam a citromsavat és 4 dkg cukrot is.
  • A vajat krémesre dolgoztam a maradék cukorral és a vaníliás cukorral, majd belekanalaztam az aludttejet, és rövid ideig tovább kevertem.
  • Rászitáltam a sóval és a szódabikarbónával elkevert lisztet, és a fehérjehabbal együtt óvatos mozdulatokkal összeforgattam.
  • A tésztát a sütőpapírkoronggal borított tortaformába öntöttem, és előmelegített, 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt készre sütöttem.
  • A sütőből kivéve pár percig hűlni hagytam, majd kivettem a formából, és rácsra tettem.
  • A formát megtisztítottam, és ugyanígy megsütöttem a másik 2 lapot is.
  • A krémhez vízgőz fölött megolvasztottam a csokoládét, majd onnan levéve langyosra hűtöttem.
  • Közben felhabosítottam a vajat a porcukorral és a vaníliával, hozzátettem a csokoládét és a mascarponét.
  • Addig kevertem, amíg kissé sűrűbb krémet nem kaptam.
  • A tölteléket és a mogyorót 4 részre osztottam.
  • A lapokat megtöltöttem a krémmel és a mogyoróval, a felső lapra is krém és mogyoró kerül.
  • A maradék krémmel bevontam a torta oldalát, majd megszórtam a megmaradt mogyoróval.
  • Apró csokoládészívekkel díszítettem, majd jól behűtve kínáltam.


12 megjegyzés:

  1. Azt a mindenit, de gyönyörű! És biztos nagyon finom is. :)

    VálaszTörlés
  2. Finomságos! A mogyorót kicsit megpörkölném, én úgy szeretem :)
    Nagyon boldog névnapot kívánok!!!!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett a torta, mint minden nálad!
    Én is boldog névnapot és kellemes hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, nagyon szépen köszönöm, további szép hétvégét nektek is! :)

      Törlés
  4. Meseszépet és finomat alkottál már megint Hankka :)

    VálaszTörlés
  5. Így szép, ahogy van, egy szem habrózsa sem hiányzik róla! :-)

    VálaszTörlés